خودروی سواری | وزارت صمت | آمار تولید خودرو

اطلاعیه مهم این مقام مسئول درباره تولید خودرو / افزایش تولید خودرو در بخش خصوصی

مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه حدود یک میلیون و ۱۰۷ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

اطلاعیه مهم این مقام مسئول درباره تولید خودرو / افزایش تولید خودرو در بخش خصوصی

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودروهای سواری، خودروهای تجاری، و خودروهای خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

مهرداد خسروی گفت: امسال حدود ۹۳۷ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید ۸۶۳ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، ۹% درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۳۵ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۳۴ درصد رشد داشته، افزود: در این مدت حدود ۳۱ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) نیز با رشد ۱۸ درصدی تولید شده است.

خسروی افزود: علاوه بر این، در ده ماهه امسال بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۵۱ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۶ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، همچنین در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر