بدهی ۱۰۹ میلیاردی دولت به پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس به خاطر پرداخت دیون خود پیش از واگذاری سهام، ۱۰۹ میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

بدهی ۱۰۹ میلیاردی دولت به پرسپولیس

پرسپولیس یکی از باشگاه‌های معروف و قدیمی فوتبال ایران است. باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۳۶ تأسیس شد و مقر اصلی آن در تهران قرار دارد. این تیم با ۱۲ قهرمانی لیگ برتر ایران و ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال در تاریخ ایران به حساب می‌آید. پرسپولیس دارای تماشاگران بسیاری است که به آنها طرفداران نمایندگی می‌کنند و دیدارها و بازی‌های این تیم همواره به جذابیت و علاقه بالایی برخوردار است.

در روزهای اخیر پیمان حدادی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از سمت خود استعفا داد و دلیل این موضوع هم پرداخت نشدن بدهی ۱۰۹ میلیاردی دولت به این باشگاه بود، اما موضوع این بدهی چیست؟

در زمان واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس در بورس، دولت به عنوان مالک تمام سهام باشگاه، تعهد می‌دهد درصورتی که بعد از واگذاری سهام مشخص شود باشگاه بدهی‌ای مربوط به پیش از واگذاری دارد، دولت باید آن بدهی را پرداخت کند. بعد از واگذاری سهام در بورس، باشگاه پرسپولیس متوجه می‌شود که همچنان از دوره پیش از واگذاری بدهی‌هایی وجود دارد و مجبور پرداخت آنها می‌شود.

براساس حسابرسی انجام شده، مدیران پرسپولیس ۱۰۹ میلیارد تومان از بدهی‌های پیش از واگذاری را از محل درآمدهای باشگاه پرداخت کرده‌اند و حالا مدعی هستند این پول را دولت بر اساس تعهدی که داشته باید بپردازد. البته تا به امروز پاسخ مشخصی از سوی وزارت ورزش درباره این بدهی اعلام نشده است.

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر