ایران خودرو | خودرو جایگزین | پیش فروش خودرو

جدال ایران خودرو با مردم تمامی ندارد / گران فروشی به سبک ایران خودرو!

ثبت نام کنندگان رانا پلاس بابت ارائه محصول جایگزین به جای خودروی درخواستی ناراضی هستند.

جدال ایران خودرو با مردم تمامی ندارد / گران فروشی به سبک ایران خودرو!

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

آن طور که این متقاضیان می گویند ایران خودرو اعلام کرده می توانند محصولات دیگر این خودروساز مانند رانا پلاس ارتقا یافته، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی ارتقا یافته و سورن پلاس با موتور XU۷P را جایگزین خودروی ثبت نامی خود کنند.

خودروهای جایگزین رانا پلاس برای بخشی از متقاضیان این خودرو که اولویت تحویل آنها پاییز سال جاری و همچنین زمستان ۱۴۰۲ تعیین شده بود در دسترس قرار گرفته وگرنه مدیران ایران خودرو رانا پلاس را به آن دسته از متقاضیان که موعد تحویل خودروی آنها تابستان و بازه ابتدایی پاییز ۱۴۰۲ بوده تحویل داده است.

نکته قابل توجه این است که ثبت نام کنندگان برای رانا پلاس با موعد تحویل انتهای پاییز و زمستان امسال علاوه بر اینکه محصولات جایگزین را باید با قیمت های بالاتری خریداری کنند می توانند دو محصول از سه محصول جایگزین را تنها به صورت پیش فروش خریداری کنند.

پیش خرید کردن خودروها علاوه بر اینکه اجازه نمی دهد تا متقاضیان در سال ۱۴۰۲ خودرو دار شوند این نگرانی مضاعف را نیز برای آنها دارد تا قیمت نهایی خودرو در بازه در نظر گرفته شده برای تحویل در سال آینده با افزایش روبرو شود.

رانا پلاس ارتقا یافته با قیمتی حدود ۴۵۲ میلیون تومان برای تحویل خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۳ به صورت پیش فروش در دسترس ثبت نام کنندگان برای رانا پلاس قرار دارد. همچنین ایران خودرو، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی ارتقا یافته را نیز با قیمتی نزدیک به ۴۹۸ میلیون تومانی برای تابستان ۱۴۰۳ در تیررس انتخاب متقاضیان رانا پلاس ارتقا یافته قرار داده است.

تنها سورن پلاس با موتور XU۷P به صورت تحویل ۹۰ روزه به ثبت نام کنندگان رانا پلاس در دور اول فروش سامانه یکپارچه فروش عرضه شده است. قیمت این خودروی جایگزین حول و حوش ۴۵۹ میلیون تومان به علاقمندان رانا پلاس اعلام شده است.

رانا پلاسی که قرار بود متقاضیان تحویل بگیرند قیمتش نزدیک به ۳۳۰ میلیون تومان بود بنابراین شاهد هستیم این خودرو فاصله قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی با خودروهایی دارد که عنوان جایگزین را یدک می کشند.

متقاضیان رانا پلاس معتقدند ایران خودرو این امکان را داشته تا پایان سال جاری به رغم افزایش استانداردهای خودرویی همچنان به تولید محصولات خود بدون الزام به نصب استانداردهای جدید اقدام کند اما این خودروساز تصمیم گرفته محصولات خود را به بهانه استانداردهای جدید با قیمت بیشتری به متقاضیان واگذار کند.

وزارت صمت تا کنون نسبت به اختلاف میان خودروسازان و متقاضیان سکوت کرده و مشخص نیست که بالاخره در این میان زور متقاضیان به ایران خودرو می چربد یا اینکه ایران خودرو ایده خود را برای تحویل محصولات جایگزین پیش می برد؟ 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر