حق بیمه | مالیات مسکن | بودجه ۱۴۰۳

چه کسانی از پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی معاف شدند؟

با تصویب مجلس، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی در سال آینده معاف می‌شوند.

چه کسانی از پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی معاف شدند؟

بیمه یک نوع تعهد مالی است که فرد یا سازمان از آن برای مقابله با ریسک‌ها و تلفات احتمالی استفاده می‌کند. بیمه از جمله خدمات مالی پرکاربرد است و در حوزه‌های مختلفی مانند بیمه عمر، بیمه خودرو، بیمه مسکن، بیمه مسئولیت مدنی و بسیاری دیگر ارائه می‌شود. بیمه‌گران معمولاً در ازای پرداخت هزینه‌ای به نام حق بیمه، جبران خسارت‌ها و تلفاتی که بیمه‌گزار دریافت کرده، قبول می‌کنند. در ایران نیز شرکت‌های بیمه عمده‌ای به منظور ارائه خدمات بیمه برای مردم و کسب و کارها وجود دارند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، جزء سه بند (ص) تبصره هفت این لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، در  اجرای مواد (۲) و (۴) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب ۱۳۹۹/۸/۵حداکثر حق بیمه پایه سالانه هر واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳ میلیون ریال تعیین می‌شود که سهم مالکان به مبلغ سالانه ۹۰۰ هزار ریال توسط وزارت نیرو از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب صندوق مذکور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر افرادی که از پرداخت ناتوان هستند، از پرداخت این حق بیمه معافند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر