واردات خودرو | آمبولانس | واردات آمبولانس

واردات این خودرو هزینه گمرکی ندارد

، واردات خودروی آمبولانس در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل توسط سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و ... با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آمبولانس فوریت‌های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور مشروط به استفاده از آن در راستای مأموریت دستگاه های مذکور در سال ۱۴۰۳ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف است.

واردات این خودرو هزینه گمرکی ندارد

معافیت از پرداخت عوارض گمرک برای واردات آمبولانس معمولاً بسته به قوانین و مقررات مربوط به هر کشور متفاوت است. در برخی از موارد، آمبولانس‌ها به عنوان وسیله اورژانس و حیاتی شناخته می‌شوند و ممکن است تحت معافیت از برخی از مالیات‌ها و عوارض گمرکی قرار گیرند. برای بهره‌مندی از این معافیت‌ها، معمولاً نیاز به ارائه مدارک و اطلاعات مرتبط با ویژگی‌های فنی و کاربری آمبولانس و همچنین پیروی از رویه‌های گمرکی مشخص است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند «ت» تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، واردات خودروی آمبولانس در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل توسط سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کشور، شرکت ملی نفت ایران و خیّرین بیمارستان ساز با مجوز  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آمبولانس فوریت‌های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور مشروط به استفاده از آن در راستای مأموریت دستگاه های مذکور در سال ۱۴۰۳ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف است.

خودروهای مذکور صرفاً جهت استفاده سازمان و نهاد واردکننده می‌باشد و فروش آن ممنوع می‌باشد.

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر