نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن در همایش شب‌های کارآفرینان مطرح کرد:

توسعه کارآفرینی، کلید رشد شاخص‌های اقتصادی و تقویت بخش خصوصی

امروز ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ اولین نشست از سلسله همایش‌های شب های کارآفرینان برگزار شد.

توسعه کارآفرینی، کلید رشد شاخص‌های اقتصادی و تقویت بخش خصوصی

در حاشیه این نشست که به منظور تکریم و گرامیداشت مرحوم محمد پارسا فعال صنعت برق برگزار شد، پیام باقری نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت: کارآفرینی یعنی تعهد داشتن. همچنین اولین شاخصه در کارآفرینی معقوله تعهد است. کارآفرینی یعنی خلق ارزش های جدید با تلاشی متعهدانه.

وی ادامه داد: از اهمیت و تاثیر کارآفرینی در عرصه اقتصاد می‌توان به بهبود شاخص های اقتصادی و تقویت جایگاه بخش خصوصی و همچنین مهار تورم و مشکلات اقتصادی و نیز رشد و توسعه صادرات و مراودات بین المللی نام برد.

باقری در ادامه گفت: در شرایط کنونی اقتصادی نیاز داریم تا فرهنگ کارآفرینی و رشد و توسعه اشتغال را بین آحاد جامعه ترویج کنیم.

در جریان این همایش، سید علیرضا فیض بخش عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد درباره اهمیت کارآفرینی و نقش آن در توسعه گفت: ۲۰ سال قبل بسیاری از شرکت‌های بزرگ و ثروتمند در حوزه پتروشیمی ها و پالایشگاه ها فعالیت می کردند اما در حال حاضر دنیا به سمت کارآفرینی حرکت کرده است. در عصر حاضر شرکت های بزرگ و نامدار مانند فیس‌بوک و آمازون سابقه بزرگ و طولانی در حوزه کارآفرینی دارند. 

وی افزود: در حال حاضر در دنیا هزینه‌های گزافی صرف آموزش و توسعه کارآفرینی می شود. همچنین لازم به ذکر است دنیای آینده تحت تاثیر کارآفرینی و استارت آپ ها قرار دارد. 

فیض بخش در بخشی از صحبت هایش گفت: مهم ترین ویژگی این دنیا نوسان شدید، پیچیدگی و عدم پیش بینی پذیری است. بسیاری از شرکت‌ها قابلیت هایی دارند که مشتریان این شرکت ها را با قابلیت و توانایی هایی که دارند می شناسند. به این قابلیت ها و توانایی ها «مزیت رقابتی» می‌گویند.

این استاد دانشگاه در پایان صحبت هایش تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه اشتغال و اقتصاد یک مزیت رقابتی ایجاد کنیم که سایر کشورها و قدرت های اقتصادی توان رقابت نداشته باشند آن وقت شاهد رشدی چشمگیر در حوزه صنایع و اقتصاد کشور خواهیم بود.

همایش-های-شب-های-کارآفرینان

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر