کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۴۹

معامله جدید بر سر محبوب‌ترین بازی‌های رایانه ای/ قیمت نفت در سرازیری سقوط

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

معامله جدید بر سر محبوب‌ترین بازی‌های رایانه ای/ قیمت نفت در سرازیری سقوط

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بازار بورس توکیو غافلگیر شد

میانگین سهام Nikkei ژاپن روز سه شنبه به بالاترین سطح خود از مارس ۱۹۹۰ رسید. این اتفاق به این دلیل رخ داد که سرمایه‌گذاران سهام شرکت‌های مرتبط با تراشه‌های کامپیوتری را به دنبال عملکرد قوی سهام فناوری در وال استریت در روز گذشته خریداری کردند. سهام‌های مربوط به تراشه‌های رایانه‌ای که اغلب بر بازار کلی تأثیر می‌گذارند، شرکت‌های سازنده این تراشه‌ها مانند Nvidia و Advanced Micro Devices دیروز ارزش زیادی در وال استریت یافتند و نقش مهمی در افزایش Nikkei ایفا کردند.

  • عواقب نظارت بر برنامه کیف پول‌های دیجیتال

گروهی که نماینده شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل هستند، نگران هستند که طرح نظارت دقیق بر نحوه کار این شرکت‌ها در خصوص کیف‌پول‌های دیجیتال و برنامه‌های پرداخت در ایالات متحده، ایده‌های جدید را کند کرده و روند کار شرکت‌های کوچک‌تر را برای پیوستن به بازار دشوار کند. آنها فکر می‌کنند نظارت بیش از حد ممکن است راه‌های جدید و خلاقانه انجام کارها را متوقف کند. انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات (CCIA)، که شامل اعضایی مانند آمازون، شرکت مادر فیس‌بوک متا، و X (که قبلا توییتر نامیده می‌شد)، هشداری درباره پیشنهادی از سوی اداره حمایت از مصرف‌کننده ایالات متحده (CFPB) صادر کرد. در این پیشنهاد آمده بود که خدمات پرداخت گوشی هوشمند و کیف پول ارائه شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری با روش‌های پرداخت سنتی رقابت می‌کنند، اما از حمایت‌های یکسانی برای مصرف‌کننده برخوردار نیستند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت نفت در سرازیری سقوط

قیمت نفت به شدت کاهش یافت زیرا نشانه هایی وجود دارد که بازار نفت ضعیف شده است. این امر با کاهش قابل توجه قیمت توسط گروه تولیدکننده نفت اوپک و متحدانش با پیشروی عربستان سعودی نشان داده شد. قیمت جهانی نفت خام برنت پس از کاهش ۳.۴ درصدی در روز دوشنبه به بالای ۷۶ دلار در هر بشکه افزایش یافت و سودهای هفته قبل را از بین برد. قیمت وست تگزاس اینترمدیت امریکا حدود ۷۱ دلار بود. ریاض قیمت نفت خود را بیش از حد انتظار کاهش داد و قیمت سایر نفت خام خاورمیانه نیز سقوط کرد.

  • کاهش فعالیت غول تولیدکنندگان آلومینیوم در امریکا

شرکت Alcoa (شرکت آلومینیوم امریکایی است، که در زمینه توسعه و استخراج، پالایش، ذوب، ساخت و بازیافت آلومینیوم فعالیت می‌کند) قصد دارد تولید یکی از سه پالایشگاه خود در استرالیای غربی را در امسال متوقف کند زیرا تولیدکننده آلومینیوم ایالات متحده شروع به کاهش هزینه‌ها کرده است. این غول امریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که Alcoa کاهش فعالیت پالایشگاه آلومینا کوینانا را در سه ماهه دوم آغاز خواهد کرد و تمام تولید آلومینا را تا سه ماهه سوم متوقف خواهد کرد. این مرکز گفته است که از ژانویه ۲۰۲۳ با ۸۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • معامله جدید بر سر محبوب‌ترین بازی‌های رایانه ای

ByteDance، شرکت مالک TikTok، در حال گفت‌وگو با خریداران بالقوه مختلف برای قطعات بازی خود است، مانند Tencent، که بزرگترین شرکت بازی‌های ویدیویی در جهان است. این در حالی است که ByteDance در حال عقب نشینی از تجارت بازی است. سخنگوی ByteDance اعلام کرد که مذاکرات در حال انجام است اما هیچ توافقی حاصل نشده است. ByteDance و Tencent در مورد معامله‌ای برای برخی بازی‌های رایانه ای محبوب از واحد بازی ByteDance's Nuverse صحبت می‌کنند، مانند "Crystal of Atland" و "Earth: Revival".

  • درآمد سامسونگ سقوط کرد

شرکت سامسونگ الکترونیک گزارش داد که سود عملیاتی آن برای ششمین سه ماهه متوالی کاهش یافته است. این به دلیل تقاضای کمتر مصرف‌کننده است. سامسونگ، بزرگترین شرکت کره ای، با کاهش ۳۵ درصدی درآمد عملیاتی خود به ۲.۸ تریلیون وون (۲.۱ میلیارد دلار) رسید که ۲۴ درصد کمتر از حد انتظار بود. درآمد آنها نیز بیش از حد انتظار کاهش یافت و به ۶۷ تریلیون وون رسید. در سال ۲۰۲۳، سامسونگ کمترین سود عملیاتی خود را در ۱۵ سال گذشته داشته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر