سنگین‌ترین نقل و انتقالات تاریخ پرسپولیس در جریان است؛

رفت و آمد یحیی - برانکو، ۱۶۶ میلیارد تومان!

به نظر می‌رسد جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس قطعی شده و باشگاه پرسپولیس به دنبال جانشین صاحب نام به جای سرمربی خود است.

رفت و آمد یحیی - برانکو، ۱۶۶ میلیارد تومان!

به گزارش تیترکوتاه، با حضور مدیربرنامه‌های یحیی گل محمدی در باشگاه پرسپولیس و مذاکرات او با رضا درویش مدیرعامل باشگاه همه چیز برای قطعی شدن جدایی گل محمدی از پرسپولیس مهیا شده است. این دومین بار است که یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی از پرسپولیس جدا می‌شود. البته این بار با کارنامه‌ای موفق شامل ۳ بار قهرمانی لیگ برتر، یک عنوان قهرمانی جام حذفی، ۲ عنوان قهرمانی در سوپر جام و یک نایب قهرمانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، این جدایی در شرف انجام شدن است. اما در میان هیاهوی این جدایی کسی به هزینه این جدایی توجهی ندارد. باشگاهی که کل درآمد این فصلش طبق آمار اعلامی ۱۷۰ میلیارد تومان بوده حالا باید رقمی را برای این رفت و آمد در نظر بگیرد که واقعا رقم سنگینی است. بد نیست نگاهی دقیق تر به ارقام مطرح شده در این رفت و آمد داشته باشیم.

۲۶ میلیارد تومان هزینه خداحافظی یحیی و دستیارانش!

اطلاعات موجود از قراردادهای یحیی گل محمدی و دستیارانش با پرسپولیس اینطور نشان می‌دهد که سرمربی پرسپولیس این فصل قراردادی ۲۴ میلیارد تومانی را با پرسپولیس به امضا رسانده که در صورت جدایی باشگاه پرسپولیس باید نیمی از این مبلغ یعنی ۱۲ میلیارد تومان را به او بپردازد. قرارداد دستیاران ایرانی باقری هم نزدیک به ۲ میلیارد تومان بوده و مبلغ قرارداد دستاران خارجی نیز به عدد ۳۵۰ هزار دلار می‌رسد که با دلار ۵۱۰۰۰ توانی امروز این رقم به عدد ۱۸ میلیارد تومان خواهد رسید. حال در صورت جدایی باشگاه موظف به پرداخت ۲۲ میلیارد تومان به این افراد خواهد بود. البته باید رقم ۴ میلیارد تومان هم به عنوان طلب آپشنهای فصل قبل یحیی گل محمدی به رقم ۲۴ میلیارد تومان اضافه کنیم. قرارداد فصل قبل او ۲۰ میلیارد تومان بوده و ۱۵ درصد این رقم به عنوان آپشن قهرمانی و پیروزی و... نیز در نظر گرفته شده است. این یعنی پرسپولیس تا اینجای کار باید ۲۶ میلیارد تومان به گل محمدی و دستیارانش بپردازد تا این گروه بدون شکایت و اصطلاحا دعوا و خونریزی از جمع سرخ‌ها جدا شوند!

برانکو و دستیارانش ۷/۱ میلیون یورو!

صحبت از حضور برانکو در پرسپولیس است. ظاهرا او و دستیارانش که همیشه او را همراهی می‌کنند در تیم ملی عمان بعد از پایان بازی‌های جام ملتهای آسیا آزاد خواهند شد و مشکلی برای حضور در پرسپولیس نخواهند داشت. قرار داد آخر او و دستیارانش با پرسپولیس یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بود و حالا گفته می‌شود این رقم قطعا کمتر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو نیست. اگر هر یورو را ۵۵۰۰۰ تومان در نظر بگیریم این رقم به عدد ۹۳ میلیارد تومان برای یک فصل خواهد رسید و البته باید رقم نیم فصل پیش رو را نیز به آن اضافه کنیم. یعنی ۸۵۰ هزار یورو هم باید برای نیم فصل پیش رو در نظر بگیریم که رقم این قرارداد به عدد ۲ میلیون ۵۵۰ هزار یورو می‌رسد و معادل ریالی‌اش ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد بود! البته ظاهرا ۵ میلیارد تومان هم جریمه مالیاتی برای این مربی وجود دارد که تصور می‌کنیم باشگاه پرسپولیس بتواند برای این رقم بخشودگی پرداخت بگیرد.

سقف قرارداد و یارگیری بازیکن!

تا اینجا پرسپولیس برای این نقل و انتقال جنجالی باید ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه کند. اما سقف قرارداد و یارگیری بازیکن در نیم فصل چه می‌شود؟! ظاهرا از سقف قرارداد ۳۲۵ میلیارد تومانی این فصل ۲۶ میلیارد تومان بابت جدایی گل محمدی و دستیارانش کاسته می‌شود. اگر نام مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی هم به فرض از لیست نفرات تیم خارج شود مبلغ ۳۰ میلیارد تومان هم در اینجا کاسته خواهد شد. یعنی پرسپولیس می‌تواند ۵۶ میلیارد تومان برای خرید نفرات جدید هزینه کند. تصور کنیم برای جذب برانکو و دستیارانش ۸۵۰ هزار یورو یعنی ۴۷ میلیارد تومان در نیم فصل هزینه شود. می‌ماند ۹ میلیارد تومان برای خرید بازیکن که مشخص نیست آیا امکان چنین خریدی برای پرسپولیس وجود دارد و یا قرار است داستان پر حاشیه سقف قرارداد به شکل دیگری در نیم فصل دوم تعریف شود!

هم جذب برانکو داستان دارد هم جدایی یحیی!

گفته می‌شود جذب برانکو برای درویش اصلا کار راحتی نیست. اگر این اتفاق بیافتد شاید کمی از حواشی جدایی گل محمدی از پرسپولیس کاسته شود اما برخی می‌گویند امکان جذب او از نظر مالی برای درویش و پرسپولیس بسیار سخت است. از طرفی شنیده‌ایم گل محمدی در جلسه با درویش قبل از استعفا لیست نفرات مورد نظرش را داده که ظاهرا برخی نفرات معرفی شده چندان ستاره هم نبودند اما درویش اعلام کرده شرایط جذب این نفرات سخت است و همین موضوع باعث شده تا گل محمدی به فکر جدایی بیافتد! عدم پرداخت به موقع دستمزد بازیکنان نیز عامل دیگری بوده که گل محمدی نتواند به ماندن فکر کند. البته نتیجه نگرفتن تیم هم مزید بر علت شده و بسیاری از هوادارانی که امنروز با ناراحتی از جدایی گل محمدی صحبت می‌کنند بر سر ناکامی‌های اخیر حسابی به عملکرد او تاخته‌اند.

عدم تلاش درویش برای حفظ یحیی هم در این جدایی نقش داشته و حالا درویش با یک نقل و انتقالات ۱۶۶ میلیارد تومانی روبه‌رو شده است. اگر دیدید او به جذب یک مربی ارزان قیمت اکتفا کرد تا نیم فصل دوم تمام شود اصلا نباید تعجب کنید. این نقل و انتقالات گران کمر هر تیمی را در فوتبال ایران می‌شکند. علی الخصوص تیمی که پشتوانه مالی ندارد و فقط ظاهرا دولتی است!

 

اردلان بزرگ نیا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر