مالیات | بودجه سال آینده | درآمد مالیاتی

این بند برنامه هفتم نیاز به اصلاح دارد

نماینده مجلس مطرح کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه ضروری است.

این بند برنامه هفتم نیاز به اصلاح دارد

قیمت نفت به عنوان یکی از معیارهای اساسی در اقتصاد جهانی شناخته می‌شود. این منبع انرژی که از اهمیت بالایی برخوردار است، نقش محوری در تعیین سیاست‌های جهانی داشته و سبب بسیاری از منازعات در سطح بین الملل شده است.با توجه به اهمیت بالا، قیمت نفت خام به طور مداوم تحت نظر بوده، به ویژه از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ که تغییرات قابل توجهی را در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت تاکید ویژه‌ای به آن دارند.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت نسبت به آن تاکید ویژه‌ای دارند چرا که این موضوع یکی از راه‌های نجات اقتصاد ایران است.

وی تاکید کرد: کشور ما دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا است که باید زنجیره انرژی کامل شود.

سنگدوینی با بیان این که بهینه‌سازی مصرف سوخت مهمترین موضوعی است که در دستور کار دولت قرار دارد، عنوان کرد: اگر بتوانیم در بخش‌های مختلف حمل و نقل به سمت استفاده از خودروهای برقی و یا گاز سوز طبیعی و استاندارد پیش برویم، به طور حتم گام بزرگی در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت خواهیم برداشت.

بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش انرژی

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: اگر کشور به سمت بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش نفت، گاز و برق پیش برود صنایع تولیدی و مهم کشور دیگر با قطعی مواجه نشده و خط تولید با ضرر و زیان مواجه نخواهد شد.

سنگدوینی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سوخت در کشور سوزانده می‌شود، خاطرنشان کرد: مجلس تاکید ویژه‌ای درخصوص بهینه‌سازی مصرف سوخت دارد و دولت نیز باید در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد.

منبع: سنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر