شغل | اشتغال زایی | کاریابی

در سامانه به سادگی شاغل شوید

بیش از ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی وزارت کار ثبت شد.

در سامانه به سادگی شاغل شوید

معیشت مردم ایران یک ترکیب گسترده و متنوع از فعالیت‌های اقتصادی است که در آن بخش‌های مختلف اقتصادی شامل کشاورزی، صنعت، خدمات، و تجارت نقش اساسی دارند. کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های اصلی معیشت، همچنان تأثیرگذار است و بسیاری از افراد در این حوزه مشغول به کار هستند. همچنین، صنعت و تولید نیز نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند و بسیاری از کارگران در واحدهای تولیدی فعالیت دارند. در بخش خدمات، اقتصاد کشور به سمت مدرنیته و تنوع گرایی پیش می‌رود و افراد در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، فناوری اطلاعات، و گردشگری فعالیت می‌کنند. تجارت نیز با باز شدن بازارها و توسعه تبادلات بین‌المللی، به عنوان یک عامل کلیدی در معیشت جامعه نقش دارد. در کل، معیشت مردم ایران نمایانگر تنوع و پیچیدگی اقتصادی و اجتماعی کشور است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۲۱ هزار فرصت شغلی سامانه جستجوی شغلی و در برابر آن ۱۸۰ هزار نفر جویای کار، ۸۵ هزار و ۳۰۰ درخواست شغلی در سامانه ثبت شده است.

 «محمود کریمی‌بیرانوند» در این‌باره گفت: اگرچه منابع اطلاعاتی متفاوتی مانند سرشماری، نظرسنجی، آمارهای ثبتی و ... در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور موجود است، اما آمارهای موجود، کلیه بخش‌ها و جنبه‌های مختلف بازار کار را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بسیاری از کارجویان به‌دلیل عدم دسترسی کافی و به‌موقع به موقعیت‌های شغلی خالی، مورد تبعیض قرار می‌گیرند، در اینجا نقش مدیریت بازار به‌عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات عرضه و تقاضای نیروی کار برای بسیاری از کارجویان خصوصاً برای جوانان و مهاجرینی که تازه وارد بازار کار می‌شوند تأثیرگذار و حیاتی است تا عدم‌ تقارن اطلاعات بازار کار ارائه‌شده از سوی بازیگران را مرتفع کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای دستیابی به این مهم، سامانه جستجوی شغل طراحی گردید که قرار است در آینده نزدیک این سامانه در چندین فاز توسعه و تکمیل شود.

وی افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از قابلیت‌های سامانه جستجوی شغل؛ تولید و انتشار آمار و اطلاعات واقعی، صحیح و قابل استناد از عرضه و تقاضای نیروی کار تسهیل شده و امکان دستیابی به تصویر و مختصات سیمای بازار کار در سطوح مختلف استانی، منطقه‌ای و کشوری فراهم و فرآیند سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری کلان اقتصادی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری بهبود یابد.

کریمی‌بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه ثبت شدهاست، گفت: ۱۸۰ هزار نفر جویای کار و ۸۵ هزار و ۳۰۰ درخواست شغلی نیز در سامانه به آدرس shoghl.mcls.gov.ir ثبت شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر