بیمه | سلامت | جامعه | دکتر

هزینه ۵۴۰ میلیاردی برای سلامت این استان / بیماران خاص دیگر نگران نباشند

بیمه سلامت ۵۴۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص چهارمحال و بختیاری هزینه کرد.

هزینه ۵۴۰ میلیاردی برای سلامت این استان / بیماران خاص دیگر نگران نباشند

بیمه سلامت در ایران به عنوان یکی از ابزارهای مهم حمایت اجتماعی و بهداشتی کشور، از سال‌ها پیش مورد توجه و اجرا قرار گرفته است. این بیمه، افراد را در مواجهه با هزینه‌های درمانی و خدمات بهداشتی تحت پوشش قرار می‌دهد و به افرادی با درآمد متوسط و پایین کمک می‌کند تا به خدمات پزشکی کیفی و قابل دسترسی دست یابند. بیمه سلامت در ایران تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت اجرا می‌شود و افراد می‌توانند با پرداخت مبالغ نسبتاً کمی، پوشش درمانی گسترده‌تری را در اختیار داشته باشند. این بیمه به تدریج در حال توسعه و بهبود استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی کشور می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج استان در ۹ ماهه امسال ۵۳۰ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال هزینه پرداخت کرد.

علیرضا اصغرزاده افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۵۱ بیمارن خاص و صعب‌العلاج در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و نشان‌دار شده‌اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۱ نفر زن و پنج هزار و ۹۴۶ نفر مرد هستند.

وی افزود: تاکنون ۵۱ بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است و هزینه‌های درمان این بیماران از سوی این نهاد بیمه‌گر جبران می‌شود که شامل انواع سرطان‌ها، انواع پیوندهای عضو، تالاسمی، اُتیسم، بال پروانه‌ای، SMA، بیمارهای قلبی و اعصاب و روان است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری همچنین از نشان‌دار کردند یک هزار و ۵۸۱ زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: برای درمان این زوج‌های نابارور طی ۹ ماهه امسال ۶ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال هزینه شده است.

اصغرزاده افزود: در راستای کمک به اجرای طرح جوانی جمعیت نیز با ۱۱ مامای دارای مطب و پروانه معتبر جهت ارائه مراقبت‌های بارداری به مادران باردار قرارداد بسته شده است.

به گفته وی، در سالجاری بابت ارز ترجیحی دارو نیز ۵۰۴ میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۲۶۶ هزار ریال هزینه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، تعداد معلولان زیر پوشش بیمه سلامت را ۱۳ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل بهزیستی استان برای نشان‌دار کردن معلولان استان بسته شده است.

از جمعیت حدود یک میلیون نفری این استان ۶۲۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر