رتبه بندی فرهنگیان | حقوق معلمان | معوقات فرهنگیان

واریز ۳۷ میلیون به حساب این فرهنگیان / آغاز رتبه‌ بندی با یک واریزی ویژه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند.

واریز ۳۷ میلیون به حساب این فرهنگیان / آغاز رتبه‌ بندی با یک واریزی ویژه

در سال‌های اخیر، مشکلات و نگرانی‌های معلمان به عنوان یک موضوع رسانه‌ای مطرح شده و مسئولان درباره آنها صحبت کرده‌اند. اما هنوز گروهی از معلمان وجود دارند که حتی حقوق ساده‌ترین حقوق مطابق قوانین را دریافت نکرده‌اند، به عبارت دیگر، حقوق و بیمه آنها از آنان بازداشت شده است. معلمان مدارس غیرانتفاعی بارها در تجمعات مختلف علیه وضعیت پرداخت حقوق خود اعتراض کرده‌اند، اما این مشکلات هنوز برقرار است.

مهدی مسکنی گفت: موضوع رتبه بندی فرهنگیان بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش براساس قانون باید اجرایی می‌شد اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلین و مشمولان رتبه بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.

مسکنی با اشاره به دلیل این موضوع، اظهارکرد: افرادی که در فاصله ۳۱/۶/۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، چون حکم کارگزینی با اعمال رتبه بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این عزیزان هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه بندی بود.

وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری. گفت: با پیگیری به عمل آمده در جهت اجرای رتبه بندی و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، از مجموع حدود ۱۲۰هزار نفر که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند؛ یعنی معلمان و همکاران این دستگاه که مشمول بخشنامه ۲۳۰ بوده و رسته آن‌ها آموزشی و فرهنگی است.

مسکنی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای این عزیزان احکام اعمال رتبه بندی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را صادر کرده است و ضرایب سنواتی بعدی هم برای این عزیزان اعمال شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه بندی شده اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب سازی در طول اجرای این قانون (متناسب سازی) یعنی از ۳۱/۶/۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ب

    سلام چرارتبه بندی شامل حدودا ۵۰ درصد بازنشسته های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ نشده ،

  • زرین درخت

    باسلام، لطفا درفکر پرداخت پاداش بازنشستگان ۴۰۲ هم باشید.

  • زرین درخت

    همه بازنشستگان به این پاداش به شدت نیازدارند. وتعویق آن ازارزشش به شدت کم می‌کند! باسپاس

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر