حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق | سازمان برنامه و بودجه

راهکار جدید دولت برای حقوق بازنشستگان / همسان سازی حقوق در این صورت اجرا می شود

داود منظور از اختصاص ۱۵ میلیارد دلار در لایحه بودجه سال آینده برای تأمین کالاهای اساسی خبر داد و گفت: لایحه بودجه وقتی به قانون تبدیل شود، محصول مشترک دولت و مجلس است.

راهکار جدید دولت برای حقوق بازنشستگان / همسان سازی حقوق در این صورت اجرا می شود

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز گذشته در جلسه علنی مجلس در دفاع از بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: از همدلی مجلس انقلابی با دولت مردمی تشکر می‌کنم آن هم در سالی که مقام معظم رهبری بر همراهی حداکثری تأکید کردند. همچنین از رئیس مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق نیز تشکر می‌کنم که پس از جلسه قبل فرصتی را فراهم کردند تا در جهت رفع نگرانی‌ها گفت‌وگوهایی انجام دهیم.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق و مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش‌های بسیار خوبی حاوی نکات ارزنده و منصفانه و با نگاه به برخی از ضعف‌ها که از نظر آنها نیازمند بررسی و تصمیم‌گیری است، ارائه کردند. البته هیچ کاری جز کارهایی که خدا انجام می‌دهد بدون نقص و عیب نیست و اگر نمایندگان به کلیات لایحه رأی می‌دهند، حتماً رأی به جزئیات و همه مفاد لایحه بودجه نیست.

منابع پایدار برای خرید تضمینی گندم و حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در موضوع خرید تضمینی گندم باتوجه به نگرانی‌ها و تجربه‌ای که در سال‌جاری داشتیم، متأسفانه با تأمین مالی تورمی خرید تضمینی گندم را انجام دادیم ولی در سال آینده منابع پایدار پیش‌بینی کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم مشارکت بخش غیردولتی صنف و صنعت را در زمینه خرید تضمینی گندم فراهم کنیم یعنی ۸۰ درصد توسط دولت و ۲۰ درصد از طریق صنف و صنعت خریداری می‌شود. از طریق مباشرین دولتی و غیردولتی با قیمت‌های تضمینی گندم را خریداری می‌کنیم تا کشاورزان با قدرت تولید کنند و خودکفایی گندم محقق شود.

منظور گفت: در مورد بازنشستگان نگرانی داشتیم اما اعلام کردیم بودجه دو مرحله‌ای بوده و مصارف بودجه را در مرحله اول نیاورده‌ایم و در مرحله دوم مصارف را تقدیم می‌کنیم و از نظرات شما در تدوین بخش دوم که مربوط به مصارف است استفاده می‌کنیم، لایحه به مجلس ارائه و با نظر شما تصویب می‌شود.

وی در مورد بازنشستگان بیان داشت: باتوجه به تأکید مجلس در زمینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حکم و بند مشخصی را آورده‌ایم، در این زمینه درحال تصمیم‌گیری هستیم تا نوعی منابع پایدار داشته باشیم، نمی‌توانیم با روش انتشار اوراق بدهی که نوعی روش غیرپایدار است همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم، بنابراین باید یک منبع پایدار برای این کار اختصاص دهیم. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طبق قانون مجلس مصوب کرده ۴۰ درصد اقتصاد کشور از پرداخت مالیات و ارزش افزود معاف است، گفت: بخش کشاورزی و صادرات کالاها از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف بوده بنابراین اعمال یک درصد مالیات بر ارزش افزوده متوجه همه بخش‌های اقتصاد کشور نمی‌شود.

وی ادامه داد: حداکثر اثر تورمی افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده ۰.۶ درصد در اقتصاد کشور خواهد بود. درعین حال در تلاش هستیم تورم را به شرایط مطلوبی برگردانیم.

مالیات بر ارزش افزوده برای سطوح بالای درآمدی

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بنابراین این تفسیر که ما از جیب بازنشستگان برمی‌داریم و به آنها بازمی‌گرداریم، تفسیر درستی نیست. براساس ماده ۹  قانون مالیات بر ارزش افزوده، کالاهای اساسی و عمده نیازهای ضروری مردم مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه کالاهای پرمصرف مردم از قبیل نان، آرد، گوشت، قند، شکر، برنج، حبوبات، شیر، پنیر و روغن نباتی معاف از مالیات بر ارزش افزوده است، بیان کرد: مردم کم درآمد مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پردازند، این مالیات را کسانی می‌پردازند که در سطوح درآمد بالاتری هستند.

منظور یادآور شد: بازنشستگان عزیز که عمدتاً از قشر کم درآمد بوده بار مالیات بر ارزش افزوده را احساس نخواهند کرد. گروه کشاورزی به طور کلی از مالیات بر ارزش افزوده معاف است. حمل و نقل عمومی و انواع دارو نیز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، بنابراین نباید نگرانی نسبت به تورم آن و وارد شدن فشار بر مردم وجود داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه در لایحه تقدیمی به سمت اصلاح ساختار بودجه حرکت کرده‌ایم، تصریح کرد: کسری بودجه موجب تمام گرفتاری‌های دیگر در اقتصاد کشور خواهد شد و ما تمام درآمدهای دیگر دولت را باتوجه به سه سال گذشته مورد بازنگری قرار داده‌ایم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمدولایی بازنشسته

    دولت مجلس را 0000000000که هرچه میکند درمورد بازنشسته ها فقط تبلیغاتی تا اسفنده اعتبارات برنامه ششم را کجا بردید

  • ناشناس

    چطور افزایش مالیات بر ارزش افزوده باعث تورم نمی شود اما افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان موجب تورم می شود قربون برم خدارا یه بام دو هوارا

  • ایرانی

    هر نماینده به این بودجه رای دهد رای نخواهد آورد . دولت بجای 1درصد بر ارزش افزوده از جلوی دزدی را بگیرد . و..

  • محمدولایی بازنشسته

    اینها فقط دست بیکی کرده اند تا یازده اسفند برای رای دادن ::: فقط تبلیغاته هرسال همین عملیات روانی را سرمی دهند دروغه بلکه همان 18درصد پلکانیست

  • بازنشسته

    از این جیب به آن جیب هم نمی شود ، بلکه از جیب این به جیب آن.

  • ناشناس

    ادب مرد به از دولت اوست

  • ناشناس

    منابع مالی برای بازنشستگان ۳۰سال پوتین پاوسنگرنشین راازمش قربانعلی که ۵۰۰میلیون دلارارز۴۲۰۰گرفته ودربازارخرج کرده وگردش مالی اش ۱۴۵۰۰میلیاردتومان درروزبوده وزیر۵کلاس سوادداردپس بگیرویادلارهای چای دبش دست بردارازسفره بازنشسته پوتین پا.

  • فریاد از بی عدالتی

    وعده های سر خرمن توسط دولت

  • طبا

    نه زبل خان، فقط از بازنشسته نمیگیری بلکه از همه مردم میگیری !!! بجای اینکه از منابع خود صندوقهای بازنشستگی که این قشر زحمت کش، پیشاپیش هزینه اش رو پرداخته اند برای متناسب سازی برداشت کنید، این راه حل فیلسوفانه بنطرتون اومده !!؟؟؟ در کشورهای دیگه تنها نخبه ها مدیر میشن ولی اینجا ببینید که چه نوابغی مسئولند !!!!

  • ناشناس

    شما نمیخاد نگران باز نشستگان باشین دلسوز بازنشسته هم نیستین همتون بفکر جیب خودتون هستین این همه ثروت داره این مملکت خراب شده دست بزارین روی جیب باز نشسته وحق شو پایمال کنید مردم ضعیف هیچ دلسوزی ندارن مگر خدا
    دوساله ک من برای وام باز نشستگی اسم نوشتم گفتن 20میلیون قرار بود بدن هنوز ندادن رفتم صندوق باز نشسته ها رایس صندوق گفت کدام وام خانم دروقه همش م ردم سر کارن

  • بابک

    آقایان آیا وقت آن نرسیده دست از سر کچل بازنشستگان بردارید.ما که خسته شدیم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر