شورای رقابت | قیمت خودرو | وزیر صمت

واکنش تند شورای رقابت به اظهارات معاون وزیر صمت / بازار خودرو را ملتهب نکنید

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت با تأکید براینکه آسیب شناسی وضعیت بازار خودرو در شورای رقابت در جریان است، گفت: تا تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نمی افتد.

واکنش تند شورای رقابت به اظهارات معاون وزیر صمت / بازار خودرو را ملتهب نکنید

شورای رقابت یک سازمان مستقل است که به منظور تنظیم و نظارت بر عملکرد بازار و جلوگیری از تبعیض و تحریف رقابت در ایران تشکیل شده است. وظایف این سازمان شامل بررسی شکایات مردم و شرکت‌ها در خصوص تخلفات رقابتی، ارائه راهکارهایی برای بهبود شرایط رقابت در بازار، تعیین قیمت‌های منصفانه برای کالاها و خدمات، تعیین قوانین و مقررات رقابتی و نظارت بر اجرای آن‌ها، تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی مسائل رقابتی و ارائه پیشنهادات به شورای رقابت و دیگر وظایف مرتبط با تنظیم و نظارت بر بازار و رقابت در بازار تشکیل شده است. عمده فعالیت این شورا حول محور بازار خودرو است.

سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در واکنش به اظهارات اخیر منطقی معاون وزیر صمت مبنی بر اینکه در «سند جدید خودرو که تا پایان سال ابلاغ می شود و بر اساس آن نقش تنظیم گری و نظارت بر عهده شورای رقابت و تعیین قیمت بر عهده خودروساز خواهد بود و وزارت صمت نیز سیاستگذاری می کند»، گفت: آسیب  شناسی وضعیت بازار خودرو در شورای رقابت در جریان است.

وی افزود: تا تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نمی افتد. با گمانه زنی نباید موجب التهاب بازار شد. تصمیمات شورا شفاف، به موقع و رسمی اطلاع رسانی می شود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر