تسهیلات خانه | وام خرید | تسهیلات خرد | اعتبارات بانکی

جزئیات افزایش رقم وام ودیعه / این افراد مشمول دریافت تسهیلات هستند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رقم وام ودیعه مسکن افزایش پیدا کرده است.

جزئیات افزایش رقم وام ودیعه / این افراد مشمول دریافت تسهیلات هستند

دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبرو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام، و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن می‌باشند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی طی مصاحبه از افزایش وام مسکن خبر داد و گفت: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

فرزین ادامه داد: همچنین تسهیلات ودیعه مسکن روستایی که پیش از این تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.  سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز با سود ۵ درصد از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

جزییات افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در راستای افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن در شرایطی است که خردادماه امسال، نمایندگان در جلسه علنی (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده ۱۱ این طرح موافقت کرده بودند. به گونه‌ای که بر اساس ماده ۱۱؛ بانک مرکزی موظف شد در صورت تصویب شورای عالی مسکن، از طریق بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه به گروه‌های جمعیتی آسیب‌پذیر در حوزه مسکن بر اساس اولویت بندی که ظرف مدت یک ماه به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد، اقدام نماید. سقف فردی تسهیلات در سال اول اجرای قانون برای شهرهای مختلف بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار که در سال اول برای شهر تهران ۲ میلیارد ریال، مراکز استان‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها یک میلیارد ریال و برای روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود که در سال‌های بعد متناسب با تورم نقطه به نقطه اعلامی بانک مرکزی افزایش می‌یابد. تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌های عامل به عنوان تکلیف ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن محسوب می‌شود.

مشمولان وام اجاره خانه

متقاضیان دریافت وام اجاره خانه، برای اینکه، جهت دریافت این تسهیلات، واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلام شده، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir باشند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس


    وام 100 میلیون تومانی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟
    چرا از بهمن ماه سال 1400 تاکنون تکلیف پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است؟
    متاسفانه مدیران بانک طبق بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون عمل و اجرا نمی کردند و هنوز هم عمل و اجرا نمی‌کنند چرا؟
    و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس هم پاسخگو و جوابگو نیستند چرا؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر