رتبه بندی فرهنگیان | فرهنگیان | فرهنگیان بازنشسته | حقوق بازنشستگان

به جای ریخت و پاش در آموزش و پرورش حقوق فرهنگیان را بدهید

یک نماینده با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات فرهنگیان گفت: به جای ریخت و پاش‌‌‌ها در آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

به جای ریخت و پاش در آموزش و پرورش حقوق فرهنگیان را بدهید

در سال‌های اخیر، مشکلات و نگرانی‌های معلمان به عنوان یک موضوع رسانه‌ای مطرح شده و مسئولان درباره آنها صحبت کرده‌اند. اما هنوز گروهی از معلمان وجود دارند که حتی حقوق ساده‌ترین حقوق مطابق قوانین را دریافت نکرده‌اند، به عبارت دیگر، حقوق و بیمه آنها از آنان بازداشت شده است. معلمان مدارس غیرانتفاعی بارها در تجمعات مختلف علیه وضعیت پرداخت حقوق خود اعتراض کرده‌اند، اما این مشکلات هنوز برقرار است.

 محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری به مدیران آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم مورد نظر قرار دادن پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان گفت: بعضی وقت ها گزارشاتی داده می‌شود که گاهی در آموزش و  پرورش در قالب برگزاری اردوها، ریخت و پاش‌هایی می‌شود که نباید انجام شود.

وی تاکید کرد: در زمانی که پرداختی‌های معلمان دچار مشکل است، نباید اجازه دهیم که در آموزش و پرورش در اردوهایی که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، اینگونه ریخت و پاش‌ها انجام شود؛ کما اینکه در حوزه مالیاتی کشور نیز هفته قبل این گزارش در رسانه‌ها آمد که در بعضی از اردوها یا مسافرت‌هایی که برخی از افراد برده می‌شوند، هزینه‌های آنچنانی از جیب بیت‌المال برای برخی صورت می‌گیرد.

نماینده بجنورد اظهار کرد: باید توجه کنیم که اگر در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستیم، اولویت با پرداخت به حق مطالبات کارکنان دولت است نه هزینه‌های غیر ضرور؛ حتماً ذائقه مردم با موضوعی که در دستگاه‌های مختلف دولتی اتفاق می‌افتد، سازگاری ندارد.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر