قیمت دلار | نرخ ارز | اقتصاد | تورم | بازار ارز

فسادی دیگر کشف شد / ماجرایی تخلف ارزی در بازار تهران چه بود؟

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیارد درهم تخلف ارزی و عدم ایفای تعهد، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ارز کشف شده را بیش از ۴۶۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فسادی دیگر کشف شد / ماجرایی تخلف ارزی در بازار تهران چه بود؟

دلار آمریکا به عنوان ارز ملی ایالات متحده و یکی از ارزهای پایه جهان، نقش بسیار حیاتی در اقتصاد جهانی دارد. به عنوان ارز معاملاتی بین‌المللی، دلار در تجارت جهانی و انتقال ارزش در سطح جهان به کار می‌رود. وضعیت برتر دلار به عنوان ارز انتخابی برای ذخیره ارزش در بانک‌های مرکزی کشورها و صنایع نفتی جهانی تاثیرگذار است. این وضعیت به ایالات متحده امکان تأثیرگذاری بیشتر در امور بین‌المللی و کنترل بیشتری بر بازارهای مالی جهانی را می‌دهد. همچنین، تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفته و توسط دلار قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مامورین پلیس امنیت اقتصادی موفق به دستگیری متخلف ارزی در محدوده میدان فردوسی شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه و شکایت بانکی مبنی بر عدم ایفای تعهد ارزی توسط فردی به هویت «ح. م» که ارز تخصیصی جهت واردات را دریافت و نسبت به رفع تعهدات ارزی عمل نکرده و متواری شده است عوامل این پلیس مبادرت به شناسایی و دستگیری او کردند.

سرهنگ افشاری افزود: میزان تعهد ارزی وی بیش از یک میلیارد درهم بوده که متهم پس از انجام تحقیقات و اعتراف به بزه ارتکابی به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ به پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اطلاع دهند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر