سن بازنشستگی | بودجه سال آینده | افزایش سن بازنشستگی

روزهای خوش فرهنگیان در راه است / اختصاص بودجه ۵۰ همتی برای این فرهنگیان

رئیس فراکسیون بازنشستگان و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس توضیحاتی را درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ارائه داد.

روزهای خوش فرهنگیان در راه است / اختصاص بودجه ۵۰ همتی برای این فرهنگیان

وضعیت بازنشستگان در ایران به عنوان یک گروه جمعی اهمیت زیادی دارد. این افراد پس از سال‌های خدمت در زمینه‌های مختلف، با واریز حقوق و افتتاح حساب بازنشستگی، انتظار دارند که در دوران پس از بازنشستگی به تأمین نیازهای مالی و زندگی خود بپردازند. هر تغییر در سیاست‌ها یا نظام بازنشستگی می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر زندگی این گروه داشته باشد، از جمله تغییرات در نرخ بازنشستگی یا شرایط ویژه مرتبط با آنان. تضمین ایمنی و اقتصادی برای بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است و سیاست‌ها و تدابیر مرتبط با بازنشستگی در ایران باید به منظور حفظ حقوق و امکانات این افراد، به دقت بررسی و اجرا شوند.

مهدی عیسی زاده، در نشستی با کانون‌های فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به اختصاص بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ از سوی مجلس یازدهم گفت: تخصیص این اعتبار در راستای مطالبه عمومی و قانونی بازنشستگان بود و مجلس نشان داد معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان دراولویت اصلی است و از این خط قرمز عبور نخواهد کرد.

عیسی زاده تاکید کرد: یکی از دلایل رد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به بازنشستگان بود که انشالله با اصلاحاتی که دولت انجام خواهد داد اعتبار ۵۰همت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در نشست با روسای کانون‌های فرهنگیان بازنشسته سراسر کشور با بیان اینکه طبق فرمول مصوب، باید ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از ابتدای سال آینده برای ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر اجرایی شود؛ گفت: ضمنا سازمان تامین اجتماعی هم باید طبق ساز کارخود متناسب‌سازی را برای بازنشستگان در سال بعد اجرا کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ابراهیم کریمی

    هنوز بدهی های 1400 و به بعدو نداددن قول الکی و سر خرمنی جدید میدن

  • ناشناس

    همسایه ما نه تحصیلات داره نه خدمت کرده با کلک حقوق ارثی می گیره از من که ۳۰ سال خدمت کردم و تحصیلات عالیه دارم بیشتر حقوق می گیره

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر