بازار گوشت | واردات گوشت | قیمت شیر

تکلیف قیمت شیر تا پایان سال / راهکار تنظیم بازار گوشت

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: علی رغم افزایش قیمت کنجاله سویا، نرخ شیرخام تا پایان سال تغییری ندارد.

تکلیف قیمت شیر تا پایان سال / راهکار تنظیم بازار گوشت

شیر یکی از مهمترین منابع تغذیه‌ای است که برای بدن انسان بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، کلسیم، ویتامین D، و ویتامین B۱۲ است. مصرف شیر به عنوان یکی از بهترین روش‌های تأمین کلسیم برای استخوان‌ها شناخته شده است و می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها کمک کند. همچنین، شیر می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند، افزایش انرژی و قدرت بدنی فرد را بهبود بخشد و به کنترل وزن کمک کند. به طور کلی، مصرف شیر به عنوان یکی از مهمترین منابع تغذیه‌ای می‌تواند به بهبود سلامت و کیفیت زندگی افراد کمک کند.

احمد مقدسی از بهبود تامین نهاده دامی در بازار خبر داد و گفت: با افزایش قیمت کنجاله سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان به ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان، وضعیت تامین و توزیع نهاده دامی بهبود یافته است.

به گفته او، علی‌رغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی، اما دولت از دامداران تعهد گرفته که قیمت شیرخام تا پایان سال تغییری نکند.

مقدسی قیمت کنونی هر کیلو گوساله نر را ۱۸۵ تا ۱۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نرخ تمام شده هر کیلو دام بالای ۲۰۰ هزار تومان است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: با توجه به آن که تامین ۱۰۰ درصد گوشت قرمز در داخل وجود دارد، نیازی به واردات گوشت نداریم چرا که امکان رقابت با کالایی که دولت ۶۰ درصد یارانه روی آن می‌دهد، وجود ندارد.

او با اشاره به راهکار تنظیم بازار گوشت گفت: راهکار می‌تواند این باشد که دولت هر کیلو دام زنده را ۲۰۰ هزار تومان از دامدار خریداری کند و در مقابل هر کیلو گوشت را ۴۷۵ هزار تومان به مصرف‌کننده بدهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر