کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۲۹

قیمت گوشت در این منطقه سقوط کرد / استارت پر قدرت ارزش دلار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت گوشت در این منطقه سقوط کرد / استارت پر قدرت ارزش دلار

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تعداد پروازهای مسافربری در این فصل اوج گرفت

این فصل شلوغ‌ترین فصل سفر تعطیلات در ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ است و انتظار می‌رود حدود ۷.۵ میلیون نفر بین ۲۳ دسامبر تا ۱ ژانویه سفر هوایی داشته باشند. آمار سفرهای هوایی افزایش داشته است، اما از آنجایی که هواپیماها بزرگتر و کارآمدتر شده اند، این کشور در واقع سوخت جت کمتری مصرف می‌کند.در اوایل دسامبر، تقاضا برای سوخت جت تا ۱۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافت که بزرگترین کاهش در یک هفته از ژوئن تاکنون است.

  • گام بزرگ این شرکت فناوری در پیشرفت چین

به گفته یک شرکت تحقیقاتی به نام TechInsights، گوشی هوشمند Mate ۶۰ Pro هوآوی گام بزرگی در توانایی چین در طراحی و ایجاد تراشه‌های فرکانس رادیویی برداشته است. تلفن‌های ساخته شده توسط این شرکت از قطعات شرکت‌های چینی مانند Maxscend Microelectronics Co برای سوئیچ‌های RF و Beijing OnMicro Electronics Co برای ماژول‌های تقویت‌کننده قدرت استفاده می‌کنند. این‌ها معمولا توسط شرکت‌های امریکایی ارائه می‌شوند، اما این شرکت گوشی‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرد که از قطعات تامین‌کنندگان چینی استفاده کند. این بدان معناست که هواوی احتمالاً با این تامین‌کنندگان برای سفارشی کردن طراحی برای بازار چین همکاری نزدیک داشته است.

 

روزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت گوشت در این منطقه سقوط کرد

قیمت گوشت خوک چین در هفته گذشته با وجود تلاش‌های مقامات برای تقویت بازار بیش از ۶ درصد کاهش یافت و به نگرانی‌های فزاینده درباره کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد آسیا افزود. میانگین قیمت ملی محبوب‌ترین پروتئین کشور اکنون به پایین‌ترین حد خود از آوریل ۲۰۲۲ رسیده است. در اواخر نوامبر، پکن اعلام کرد که برای سومین بار در امسال گوشت خوک را برای ذخایر خود خریداری خواهد کرد، اما قیمت گوشت خوک همچنان در حال کاهش است. دولت همچنین به کشاورزان می‌گوید که به جای نگهداری، خوک‌های خود را زمانی که آماده عرضه به بازار هستند، بفروشند.

  • توقف سقوط قیمت نفت

ریزش قیمت نفت پس از چند هفته کاهش متوقف شد. قیمت بنچمارک جهانی نفت خام برنت به بیش از ۷۶ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۱ دلار رسید. این اتفاق پس از هفت هفته کاهش قیمت رخ داد. قیمت نفت از اواخر سپتامبر حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که اوپک پلاس (گروهی از کشورهای تولیدکننده نفت) برای کاهش تولید نفت و اظهارنظرهای عربستان سعودی و روسیه در مورد تمدید این کاهش تولید، تلاش کرده است. یکی از دلایل این افت این است که کشورهای خارج از اوپک پلاس، به ویژه ایالات متحده، نفت زیادی تولید کرده‌اند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • چین به کسب و کار آنلاین اندونزی جان می‌بخشد

اپلیکیشن TikTok چین قصد دارد ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا مالکیت اکثریت بخش خرید آنلاین GoTo Gojek Tokopedia اندونزی را داشته باشد. این سرمایه‌گذاری با هدف راه‌اندازی مجدد کسب و کار خرید آنلاین است که توسط قانون‌گذاران در بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی متوقف شده بود. اندونزی در ماه اکتبر مردم را از خرید کالا در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام منع کرد. این برای کمک به کسب و کارهای کوچک و حفظ امنیت اطلاعات مردم بود. به همین دلیل، TikTok مجبور شد سرویس خرید آنلاین خود را به نام فروشگاه TikTok تعطیل کند.

  • دلار این هفته را پر قدرت آغاز کرد

دلار روز دوشنبه شروع خوبی داشت. این هفته، اخبار مهم در مورد تورم ایالات متحده و نشست فدرال رزرو می‌تواند بر عملکرد دلار تأثیر بگذارد. همچنین، در چین، شاهد کاهش ارزش یوآن هستیم. آخرین اطلاعات منتشر شده در روز جمعه نشان داد که در ماه نوامبر تعداد مشاغل در ایالات متحده افزایش یافته است و نرخ بیکاری به ۳.۷ درصد کاهش یافته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر