بیمه | سلامت | جامعه | دکتر

این بیمه از سال بعد اجباری می شود + شرایط دریافت

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از سال آینده داشتن بیمه‌نامه برای زائران اربعین اجباری می‌شود، البته هنوز روی نرخ آن توافقی صورت نگرفته است.

این بیمه از سال بعد اجباری می شود + شرایط دریافت

بیمه سلامت در ایران به عنوان یکی از ابزارهای مهم حمایت اجتماعی و بهداشتی کشور، از سال‌ها پیش مورد توجه و اجرا قرار گرفته است. این بیمه، افراد را در مواجهه با هزینه‌های درمانی و خدمات بهداشتی تحت پوشش قرار می‌دهد و به افرادی با درآمد متوسط و پایین کمک می‌کند تا به خدمات پزشکی کیفی و قابل دسترسی دست یابند. بیمه سلامت در ایران تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت اجرا می‌شود و افراد می‌توانند با پرداخت مبالغ نسبتاً کمی، پوشش درمانی گسترده‌تری را در اختیار داشته باشند. این بیمه به تدریج در حال توسعه و بهبود استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی کشور می‌باشد.

استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: کروکی برخط از حدود یک سال و نیم پیش کلید خورد و ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شد. به این منظور ۸ هزار تبلت خریداری که چهار هزار و ۸۰۰ تبلت از گمرک ترخیص شد.

او گفت: سال گذشته ۱۲۰ همت سرمایه‌گذاری داشتیم، اما آمار مربوط به ۶ ماهه نخست امسال هنوز اعلام نشده است. باید بگویم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشت.

همچنین مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ملاک بیمه اربعین افراد ثبت نام در سامانه «سماح» بود، بنابراین باید این سامانه به صورت مستقیم به سامانه بیمه گذار متصل شود تا افرادی که در آن ثبت نام کردند بیمه شوند.

او افزود:  بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، بیمه‌نامه برای خروج از کشور اجباری می‌شود و از سال آینده داشتن بیمه‌نامه برای زائران اربعین اجباری می‌شود، البته هنوز روی نرخ آن توافقی صورت نگرفته است. راهبری ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و آنچه بر روی آن توافق شده است، بیمه نامه اربعین از سال آینده اجباری خواهد شد.

او گفت: امسال ضریب خسارت بیمه‌گذار اربعین ۱۱۵ درصد بود؛ یعنی ۱۵ درصد زیان ده بوده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر