تیکه عجیب وزیر اقتصاد به دولت قبل

وزیر اقتصاد گفت: دولت گذشته مشکلات را به سمت آینده و وضعیت خارجی شوت می‌کرد؛ اما درحال‌حاضر شاخص‌ها نشان می‌دهد شاهد کاهش مستمر نرخ بیکاری هستیم.

تیکه عجیب وزیر اقتصاد به دولت قبل

سید احسان خاندوزی افزود: حوزه کلان اقتصاد و اقتصاد واقعی موضوعی در حوزه چشم‌انداز رشد و مبانی رشد اقتصادی است که کاری که امروز انجام می‌شود در آینده ثمر دهد. روزگاری در این کشور عنوان می‌شد مردم خادم نمی‌خواهند بلکه مدیر می‌خواهند و با آن نگاه پشت درهای بسته در دهه ۱۳۹۰ نه تنها نرخ رشد اقتصادی ایران افزایش پیدا نکرد و نه تنها در درجا نزد، بلکه ۴۷ درصد کاهش پیدا کرد و نتیجه‌‌اش این بود که رشد بلندمدت اقتصاد ایران کاهش پیدا کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: در دهه ۱۳۹۰ رشد اقتصادی ماشین‌آلات با کاهش ۶/۱ و سرمایه ثابت ساختمان با کاهش ۴۱ درصد مواجه شد که در سال ۱۴۰۰ در رشد سرمایه‌گذاری با رشد ۶/۷ درصدی رو به رو شدیم که ۱۵/۳ درصد رشد بخش ماشین‌آلات و ۱/۲ درصد رشد در حوزه ساختمان داشتیم.

وی در خصوص وضعیت اشتغال گفت: آمارها نشان می‌دهد ۸/۲ درصد کاهش بیکاری در بهار امسال داشته‌ایم که از ابتدای دولت ۴/۲ درصد رشد بیکاری را شاهد بودیم و قریب به یک میلیون نفر صاحب شغل شدند که البته برای دولت رضایت‌بخش نیست.

 

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر