کمبود معلم | آموزش و پرورش | فرهنگیان

صحرایی: کمبود معلم مسئله جدیدی نیست / آموزش و پرورش در ساماندهی فرهنگیان گل کاشت

وزیر آموزش و پرورش گفت: درخشان‌ترین سال ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ بوده است؛ چون هیچ وقت خروجی معلم به اندازه امسال نبوده است.

حجم ویدیو: ۹.۲۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۵ دانلود ویدیو

کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: کلاس بدون معلم در سراسر کشور نداریم. کمبود معلم در سالیان گذشته هم وجود داشته است. کمبود معلم حرف جدید و تازه‌ای نیست.

وی افزود: درخشان‌ترین سال ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ بوده است؛ چون هیچ وقت خروجی معلم به اندازه امسال نبوده است. کمبود‌هایی که از سال گذشته تلمبار شده بود امروز بیش از هر زمان دیگری خود را نشان داد که خروج بازنشستگان یکی از دلایل مهم آن بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: الان یک اتاق وضعیت برای مساله کمبود معلم در وزارتخانه تشکیل شده است و با سازمان اداری و استخدامی جلسات هفتگی داریم تا سال دیگر این مشکل را حل کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر