دانشگاه فرهنگیان | آموزش و پرورش | فرهنگیان

این گروه از فرهنگیان بالاخره تعیین تکلیف شدند / ورود به جمع فرهنگیان راحت تر شد

آموزش و پرورش از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان به بهانه رسیدن به ۲۴ سالگی استنکاف می‌کند؛ در حالی که دیوان عدالت اداری رأی به ثبت‌نام آن‌ها داده است.

این گروه از فرهنگیان بالاخره تعیین تکلیف شدند / ورود به جمع فرهنگیان راحت تر شد

دانشگاه فرهنگیان یکی از موسسات آموزش عالی در ایران است که به آموزش و پرورش کادر معلمان و مدیران آموزشی می‌پردازد. این دانشگاه با هدف توسعه و ارتقای سطح آموزش و پرورش در کشور تاسیس شد و در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ نفر از اساتید و کارکنان، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در کشور شناخته می‌شود. دانشگاه فرهنگیان با برگزاری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با مفاهیم و مباحث مرتبط با آموزش و پرورش، آشنا شوند و در آینده به عنوان معلمان و مدیران آموزشی در سطح کشور خدمت کنند.

جمعی از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری برای دانشگاه فرهنگیان با مشکل سقف سنی مواجه شده‌اند و آموزش و پرورش از ثبت‌نام آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد به این دلیل که سن این گروه از پذیرفته‌شدگان به ۲۴ سال تمام رسیده است.

پس از ممانعت از ثبت‌نام دانشگاه فرهنگیان، شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح و موضوع در هیئت عمومی دیوان بررسی شد. در نهایت هیئت عمومی با صادر کردن رأی خود در تاریخ ۲۰ تیرماه امسال، اعلام کرد: "شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (موضوع بند ۴ شرایط اختصاصی) خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود. این رأی بر اساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲) در رسیدگی و تصمیم‌گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است."

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر