کمبود معلم | آموزش و پرورش | فرهنگیان

امید به دل فرهنگیان بازگشت / الزام جدید مجلس به آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا حداقل معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، با رعایت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صرفاً از طریق این دانشگاه و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی استخدام نماید.

امید به دل فرهنگیان بازگشت / الزام جدید مجلس به آموزش و پرورش

جذب معلمان جدید برای هر سیستم آموزشی بسیار مهم است. معلمان جدید می‌توانند با تجربیات و دانش خود به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کنند. همچنین، جذب معلمان جدید می‌تواند به افزایش تعداد معلمان و بهبود نسبی نسبت به نیروی انسانی موجود در سیستم آموزشی کمک کند. از طرفی، جذب معلمان جدید می‌تواند به ایجاد رقابت سالم بین معلمان و بهبود کیفیت آموزش و پرورش منجر شود. به طور کلی، جذب معلمان جدید برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش و توسعه سیستم آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

در همین راسیتا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز چهارشنبه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم جمهوری اسلامی ایران، با تصویب بند الحاقی ماده ۸۸ به شرح زیر موافقت کردند:

«بند الحاقی- وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداقل معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف  (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می شوند، با رعایت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صرفاً از طریق این دانشگاه و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی استخدام نماید. سازمان و سازمان امور اداری و استخدامی مکلفند مجوز و شناسه (کد) استخدامی مورد نیاز را صادر نماید.»

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر