وزیر از استخدام فرهنگیان شانه خالی کرد؟/ اولین معلم جهان که بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۰هزار معلم بدون سفارش استخدام شدند.

وزیر از استخدام فرهنگیان شانه خالی کرد؟/ اولین معلم جهان که بود

جذب معلمان جدید برای هر سیستم آموزشی بسیار مهم است. معلمان جدید می‌توانند با تجربیات و دانش خود به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کنند. همچنین، جذب معلمان جدید می‌تواند به افزایش تعداد معلمان و بهبود نسبی نسبت به نیروی انسانی موجود در سیستم آموزشی کمک کند. از طرفی، جذب معلمان جدید می‌تواند به ایجاد رقابت سالم بین معلمان و بهبود کیفیت آموزش و پرورش منجر شود. به طور کلی، جذب معلمان جدید برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش و توسعه سیستم آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

رضامراد صحرایی امروز در همایش طلیعه داران تعلیم و تربیت در مرکز همایش‌های برج میلاد اظهار کرد: کلاس درس مقدس‌ترین جایی است که انسان‌ها در آن ساخته می‌شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش هر کشوری ترسیم‌کننده آینده است، هر کسی که ۲۰ سال بعد آینده ایران را می‌خواهد ببیند، باید به آموزش و پرورش توجه کند.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه معلمان آموزنده نیکی‌ها به مردم هستند و طبق روایات اسلامی همه موجودات برای آنها از خدا طلب استغفار می کنند، ادامه داد: اولین معلم خدای متعال و بعد پیامبر اسلام(ص) است، معلم از آن جهت مهم است که با جهل مبارزه می‌کند و به جامعه نور می‌تاباند.

صحرایی معلمان را محور تحول در جامعه دانست و ارایه آماری از فرآیند انتخاب و جذب معلمان جدید اظهار داشت: در آزمون استخدام جذب معلم دوره ابتدایی، ۵۳۰ هزار نفر شرکت کردند و در نهایت ۲۷ هزار نفر پذیرفته شدند و اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر به این فرآیند معترض هستند، هر فردی که اعتراض دارد، بیاید و قبول شدگان را مشاهده کند.

آموزش و پرورش محل استخدام افراد بازمانده از شغل نیست

صحرایی با بیان اینکه فرزندان مهمترین امانت مردم در دست نظام تعلیم و تربیت و معلمان هستند، گفت: آموزش و پرورش محل استخدام افراد بدون شغل نیست که هر کسی که از استخدام باز مانده است، فریادش را بر سر آموزش و پرورش می‌کشد.

وی از رفتار سیاسیون و افرادی که در زمینه کمبود معلم حقیقت را کتمان کرده و کل ماجرا را نمی گویند، انتقاد کرد و گفت: آنها در دوره‌های قبل در گوش رئیس‌جمهور وقت می‌گفتند ۳۰۰ هزار معلم اضافه است اما امروز می‌گویند چه اتفاقی افتاده است که معلم نداریم!

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مگر کمبود معلم را ما ایجاد کردیم که امروز منتقدان، دولت سیزدهم را در این زمینه متهم می کنند؟ چه کسی مراکز تربیت معلم را تعطیل کرد؟ و امروز با چه رویی می‌گویند ضعف مدیریت باعث این وضعیت شده است؟ مگر معلمان فراموش کردند که خود آنها صحبت از زیاد بودن معلمان می‌کردند.

صحرایی ادامه داد: چندین سال مجوز استخدام به آموزش و پرورش ندادند و در تریبون‌ها گفتند که هزینه تربیت دانش آموز در مدارس دولتی بالا است، این افراد با چه امروز رویی درباره کمبود معلم سخن می‌گویند.

وی در ادامه به آزمون دبیری نیز اشاره کرد و افزود: در آزمون دبیری، ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند، در برگزاری آزمون تأخیر شد که آموزش پرورش تقصیر ندارد همچنین نتایج با تأخیر اعلام شد و یک ماه کلاس‌های درس بدون معلم ماند اما یک ماه تأخیر بهتر از آن است که دانش‌آموز آن چیزی را که باید می‌آموخته است، نتواند بیاموزد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر