استیضاح وزیر فرهنگیان جدی تر شد

نماینده تهران در مجلس با اشاره به وضعیت اسفناک فرهنگیان و مدارس در کشور، گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار گیرد.

استیضاح وزیر فرهنگیان جدی تر شد

به طور کلی وزیر آموزش و پرورش در صورتی که عملکرد نامناسبی داشته باشد و به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نکند، ممکن است استیضاح شود. استیضاح وزیر آموزش و پرورش به عهده مجلس شورای اسلامی است و برای این منظور باید حداقل یک طرح استیضاح از سوی نمایندگان مجلس به ریاست مجلس ارائه شود. سپس مجلس با توجه به شرایط و مستندات ارائه شده، می‌تواند تصمیم بگیرد که وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کند یا خیر. آغاز سال تحصیلی جدید چالش هایی را برای رضامراد صحرایی به وجود آورد. کمبود معلم در مدارس یکی از چالش هایی بود که کماکان مدارس، دانش آموزان و خانواده های آنها را درگیر خود کرده است. موضوعی که علی خضریان، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس به آن اشاره کرد.

خضریان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند "و" ماده ۱۸۰ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در این بند مشخص شده که هیچ طرح و لایحه‌ای به جز طرح و لوایح سه فوریتی و همچنین تحقیق و تفحص و استیضاح در زمان بررسی برنامه قرار نمی گیرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه فرهنگیان در وضعیت اسفناکی قرار داشته و در مدارس شرایط اسفناکی حاکم است لازم است استیضاح وزیر آموزش و پرورش که به امضای نمایندگان رسیده را در دستور کار مجلس قرار دهید.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر