توصیه وزیر آموزش و پروش به دانش آموزان سمپاد / با قرآن مانوس شوید

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش شده مفاهیم قرآنی در همه موارد سند تحول دیده شود و تفکر، تعقل و تدین در سراسر مأموریت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

توصیه وزیر آموزش و پروش به دانش آموزان سمپاد / با قرآن مانوس شوید

مدارس سمپاد مدارس دولتی استعدادهای درخشان است که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران تاسیس شده‌اند. این مدارس با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای علمی، ریاضی، فناوری و هنر در سراسر کشور فعالیت می‌کنند. دانش‌آموزان این مدارس از طریق آزمون ورودی انتخاب می‌شوند و برنامه‌های آموزشی خاصی را طی می‌کنند تا استعدادهای خود را در زمینه‌های مختلف توسعه دهند.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در پیام تصویری به بیست و هشتمین کنگره قرآنی سمپاد گفت: گردهمایی دانش‌آموزان در قالب این کنگره، سراسر برکت و خیر است، زیرا قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها است.

وی با اشاره به زنده بودن قرآن کریم بیان کرد: هیچ امری از زندگی ما نیست که قرآن کریم برای آن راهکاری ارائه نکرده باشد و دعا‌های قرآنی گواه بر این مهم است. حقیقتاً درک و فهم ما از قرآن کمتر از آنچه است که در قرآن وجود دارد و البته درک شما دانش‌آموزان متفاوت با دیگران است.

صحرایی به جایگاه قرآن کریم در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: تلاش شده قرآن و مفاهیم قرآنی در همه موارد این سند دیده شود و تفکر، تعقل و تدین در سراسر مأموریت ما در قالب سند تحول مورد توجه قرار گرفته است. هر چند جایگاه قرآن هنوز آن‌گونه که شایسته است، به جمع مدارس نرفته و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ لذا اهتمام بیشتری می‌طلبد.

وی با تأکید بر جایگاه قرآن در زیست عمومی و اجتماعی در فضای مجازی و حقیقی افزود: برای نجات از پلیدی‌ها و آلودگی‌ها که در اطراف جهان قرار گرفته، چاره‌ای نداریم خود را به دریای قرآن سپرده و خود را پاک نگه داریم. میزان انس و ارتباط با قرآن با میزان عاقبت بخیری و سعادت ما ارتباط دارد و لذا باید راه خود را پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان سمپاد از جایگاه برتر علمی برخوردار بوده و در هر رشته‌ای که تحصیل داشته باشند، اگر با قرآن مأنوس شوند، می‌توانند رابطه‌ای بین رشته تحصیلی با قرآن کریم پیدا کنند و قرآن برای همه آن‌ها حرف‌های ناب دارد.

صحرایی در پایان گفت: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه سه ضلع مثلث معرفتی ما شیعیان هستند که هر چه به آن‌ها توجه کنیم، درک عمیق‌تری از قرآن خواهیم داشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر