آموزش و پرورش این مدارس را نقره داغ کرد!

آموزش و پرورش این مدارس را نقره داغ کرد!

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: دو مدرسه غیردولتی در تهران مرتکب تخلفاتی پیرامون دریافت شهریه شده بودند؛ این مدارس متخلف باید پولی که از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند را به آن‌ها عودت دهند همچنین به خاطر تخلفی که کرده اند، امسال اجازه ندارند شهریه‌شان را افزایش دهند.

احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و توسعه مشارکت‌های مردمی درخصوص خبر معاون نظارت، بازرسی و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر تشکیل ۱۰ پرونده تخلف برای مدارس غیرانتفاعی مشهور و معروف که بدون ضابطه شهریه دریافت کرده‌اند، بیان کرد: ما مدارس خودمان را به صورت مداوم بازرسی می‌کنیم. گزارشاتی داریم که از بین مدارس غیردولتی در کل کشور،  در برخی مدارس مسئولان رقمی را در خصوص شهریه به اولیا اعلام کرده‌اند و جلساتی شکل داده‌اند که اخبار این موضوع در فضای مجازی منتشر شده است. 

محمودزاده تصریح کرد: تعدادی از مدارس غیرانتفاعی هم بوده‌اند که بعضا چک یا پول از خانواده‌ها به عنوان شهریه دریافت کرده‌اند که با رقمی که مجاز به دریافت بودند، سنخیت نداشته و خودم با این چند مورد برخورد داشته ام. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان و مدارس غیردولتی که اقدام به دریافت مبالغی خارج از عرف می‌کنند، برای سازمان مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در بررسی‌های اخیر متوجه شدیم که دو مدرسه غیردولتی در تهران مرتکب تخلفاتی پیرامون دریافت شهریه شده بودند؛ این مدارس متخلف باید پولی که از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند را به آن‌ها عودت دهند، همچنین به خاطر تخلفی که کرده اند، امسال اجازه ندارند شهریه‌شان را افزایش دهند. 

سازمان مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه یادآور شد: ما در مدارس غیردولتی سایر استان‌های کشور مشکل نداریم و تنها حدود ۵۰ مدرسه در تهران مشکلاتی داشته‌اند که زیاد نیست. ما شورای نظارت داریم و ماجرا را جمع و جور می‌کنیم. همیشه از این قبیل مسائل وجود داشته و سعی می‌کنیم به موقع رسیدگی شود. امسال مشکلات بیشتر هست که خودمان بررسی و کنترل خواهیم کرد. 

محمودزاده در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا افزایش شهریه‌های مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید چشمگیر خواهد بود؟ گفت: خیر. افزایش قطعا بر اساس فرمولی صورت می‌گیرد که به مدارس اعلام شده و همه مدارس ما در سطح کشور در حال پر کردن اطلاعات مورد نیاز برای تعیین شهریه هستند. این روند به هر حال طولانی است و شاخص‌های تاثیرگذار در شهریه مدارس غیردولتی کارشناسی شده انتخاب شده و بعد از اینکه این فرم‌ها و شاخص‌های معین از سوی مدرسه آماده شد، باید به منطقه و سپس استان برود تا در نهایت به تعیین شهریه سال تحصیلی جدید برسیم. 

معاون وزیر تاکید داشت: البته نکته تاثیرگذار دیگر اجاره بها و دستمزدهاست و علاوه بر این موارد ما مجبوریم منتظر جابه جایی‌هایی که ممکن است انجام شود. بمانیم تازه هنوز برخی مدارس در بازه زمانی امتحانات قرار دارند. این فرایند همه‌ساله وجود داشته و تا شهریور هم طول می‌کشید و ما در جریان حواشی آن هستیم و نظارت کافی داریم. سوال اینجاست که سازمان تعزیرات در سالهای گذشته کجا بود که امسال گفته به مسائل مدارس غیردولتی ورود پیدا می‌کند؟! 

محمودزاده ادامه داد: مدارس بر اساس شهریه سال قبل علی الحساب از خانواده‌ها دریافت می‌کنند و زمانی که شهریه رسمی سال تحصیلی جدید اعلام شد، می‌توانند باقی شهریه را از خانواده‌ها دریافت کنند. مبلغ علی الحسابی که مدارس مجاز به دریافت آن هستند، نباید از شهریه مصوب سال قبل بیشتر باشد تازه همه شهریه را دریافت نمی‌کنند. مثلا اگر شهریه ۲۷ میلیون بوده حدود ۱۰ میلیونش را خانواده پرداخت کرده و اینطور نیست که کل مبلغ را دریافت کنند.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر