فرهنگیان | حقوق فرهنگیان | معیشت فرهنگیان | آموزش و پرورش | فرهنگیان بازنشسته

سیاست عجیب دولت صدای اعتراض این فرهنگیان را بلند کرد

دانشجویان و معلمان یونانی با حضور در خیابان‌ها به دولت اعلام کردند که در برابر روند خصوصی‌سازی آموزش سکوت نمی‌کنند.

سیاست عجیب دولت صدای اعتراض این فرهنگیان را بلند کرد

 یکشنبه این هفته گروه بزرگی از دانشجویان یونانی و معلمان و فعالان اجتماعی در آتن (پایتخت این کشور)، خیابان‌ها را به اشغال خود درآورده و در اعتراض به روند خصوصی‌سازی دانشگاه‌های این کشور تجمع کردند. 

آنان در دفاع از قانون اساسی یونان که آموزش رایگان را تضمین کرده است، از حق خود برای تحصیل رایگان دفاع کردند. 

در سال‌های اخیر و به ویژه از سال جدید میلادی (۲۰۲۴) دانشگاه‌های خصوصی با کمک دولت رشد زیادی کردند و دولت یونان تلاش دارد چند دانشگاه دولتی باقی مانده را نیز به بخش خصوصی بسپارد که موجب گرانی بیشتر تحصیل در این کشور می‌شود. 

در کنار دانشجویان و دانش آموزان، اتحادیه‌های صنفی همه بخش‌های دولت و به‌ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش یونان، معلمان، استادان دانشگاه‌های دولتی و برخی فعالان کارگری دست به اعتصاب یک روزه در اعتراض به این روند زدند و با هم در کنار دانشجویان راهپیمایی کردند. 

معترضین یونانی این پیام را در خیابان‌ها به دولت دادند که در برابر روند خصوصی‌سازی آموزش سکوت نکرده و تقاضای توقف فوری طرح خصوصی‌سازی آموزش عالی در یونان که دولت این کشور در مجلس مطرح کرده، دارند.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • عجب

    چطورشد درناکجا آباد اعتراض انعکاس پیدانی کند اماخاک تواون سرتان درکشورفرهنگیان وبازنشستگان باره تحصن وتجمع اعتراضی دارد امانه درصداوسیمای میلی نه درجراید نه دنیامجازی خبری ازآن بازتاب داده نمی شود
    ماکجای دموکراسی ایستاده ایم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر