فرهنگیان | دانشگاه | آموزش و پرورش

این فرهنگیان لایق دریافت جایزه حسابی هستند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرآیند جایزه معلم را در حوزه‌های مختلف موضوعی باید دنبال کنیم تا به پدیده‌های ویژه‌تر برسیم و به جامعه تعلیم و تربیت معرفی کنیم.

این فرهنگیان لایق دریافت جایزه حسابی هستند

مراسم اختتامیه جایزه معلم با حضور دکتر محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد امانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و معلمان و مدیران مدرسه در سالن همایش بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای جریان تعلیم و تربیت از ابتدا تا انتهاست که شامل کودکستان تا دوره دکتری در دانشگاه می‌شود.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های آموزش عالی است، عنوان کرد: این دانشگاه نیز در جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی تعلیم و تربیت که تحت عنوان جایزه معلم امروز برگزار شده است، نقش موثری دارد.

نادی با بیان اینکه نقش و رنگ و بوی معلم در کشور آنچنان که بایسته و شایسته است، اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: معلم نقش بسیار مهمی در تاثیرگذاری دارد؛ اما کمتر دیدیم که به فلسفه معلمی توجه شود.

وی نیاز به جریان جدید متناسب با جریان تحول‌خواهی در ارتباط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را وابسته به حرکت اجرایی و خاص دانست.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در سال ۱۳۸۵ در یک جشنواره شرکت کردیم، معلمی بازنشسته در انتهای این جشنواره با استفاده از ابزارهای بسیار معمولی شروع به حل مسئله ریاضی کرد که ما به عنوان نقش فراگیر در حوزه تعلیم و تربیت فروریختیم؛ ما به عنوان رفتارها و روش‌های معلمی چه‌چیزی را آموزش دادیم؟

نادی با بیان اینکه در جایزه معلم باید تجربه‌نگاری معلم در نظر گرفته شود، یادآور شد: در کشور روش‌های تربیتی معلمان با بازنشسته شدن آن‌ها تمام می‌شود؛ بنابراین باید یک بخش خاصی از این الگوهای تربیتی را در قالب کتاب‌ها و گزارش‌ها چاپ کنیم.

به گفته وی، فرآیند جایزه معلم را در حوزه‌های مختلف موضوعی باید دنبال کنیم تا به پدیده‌های ویژه‌تر برسیم و به جامعه تعلیم و تربیت معرفی کنیم.

منبع: آنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر