رتبه بندی | فرهنگیان | آموزش و پرورش | رتبه بندی فرهنگیان

ذره بین آموزش و پرورش بر روی رتبه‌ بندی فرهنگیان / آیین نامه رتبه‌ بندی تغییر می کند؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: «آیین‌نامه رتبه‌بندی یک‌جاهایی شفاف و دقیق است و یک‌جاهایی نیاز به تدقیق دارد یعنی باید آن را دقیق‌تر کنیم.

ذره بین آموزش و پرورش بر روی رتبه‌ بندی فرهنگیان / آیین نامه رتبه‌ بندی تغییر می کند؟

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد و سرانجام در دولت سیزدهم و با عملیاتی شدن وعده آیت الله رئیسی به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر تخصیص داده شد.

علی فرهادی در این باره اظهار کرد: «ناظر بر آیین‌نامه باید به رتبه‌بندی نومعلمان رسیدگی شود. در آیین‌نامه عنوان شده است پس از «ارزیابی»؛ یعنی باید ارزیابی اولیه انجام شود تا مشخص شود چه رتبه‌ای دریافت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «نومعلمان امسال از برنامه جلو هستند. افرادی که براساس ماده ۲۸ استخدام می‌شوند باید یکسال دوره صلاحیت‌های معلمی می‌دیدند و بعد معلم می‌شدند اما این اتفاق با معلمی‌شان همزمان شد. یعنی داوطلبان هم معلم شدند و هم همزمان دوره‌های صلاحیت عمومی معلمی را شروع کردند.»

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: «آیین‌نامه رتبه‌بندی یک‌جاهایی شفاف و دقیق است و یک‌جاهایی نیاز به تدقیق دارد یعنی باید آن را دقیق‌تر کنیم. مثلا این‌که در بدو خدمت ارزیابی را شروع کنیم یا اینکه فرصتی به معلم بدهیم، چند ماهی تدریس کند. ما در حال انجام این کارها هستیم. ما در حال ارزیابی آیین‌نامه هستیم و رتبه‌بندی نومعلمان انجام می‌شود.»

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر