آموزش و پرورش |فرهنگیان| معلم | مدرسه | مجرم

پیشنهاد مهم یک دادستان به فرهنگیان / نقش پر رنگ معلمان در یک موضوع مهم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس گفت: مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و باید مورد توجه معلمان و مدیران قرار گیرد.

پیشنهاد مهم یک دادستان به فرهنگیان / نقش پر رنگ معلمان در  یک موضوع مهم

نقش مهم معلمان در جامعه و آموزش های اجتماعی بیشتر از آن است که شاید حتی خود معلمان به آن فکر می کنند. با گسترس روزافزون افرادی که دست به اقدامات مجرمانه می زنند لزوم آنکه فرهنگیان به این موضوع ورود کرده و برای تربیت افراد از زمان مدرسه تلاش بیشتری داشته باشند بیشتر به چشم می آید.

حسینعلی ایزد در همایش و دوره آموزشی یک روزه مقابله با بحران و مدیریت شرایط اضطراری با حضور حدود هزار نفر از مدیران و معاونین مقاطع مختلف شهرستان گنبدکاووس در سالن اجتماعات دانشگاه شمس اظهارکرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که جامعه نوجوان و جوان ما را تهدید می‌کند، آسیب‌های اجتماعی که رفتاری خاص در مقابل عقاید و ارزش‌ها بوده که در نظر عموم مردم ناپسند تلقی می‌شود.

وی با اشاره به مسئله اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی در کشور تصریح کرد: برای مبارزه با این آسیب خانمان‌سوز می‌بایست زیرساخت‌های مبارزه با آن فراهم شده و مهارت‌های زندگی، نشاط و شادابی و امکانات ورزشی در جامعه افزایش پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نقش موثر و مهم مدیران و معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان‌کرد: معلمان و مدیران در کنار خانواده و والدین نقش بسزایی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند باید به اوقات فراغت و هدایت درسی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: توجه به مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی، نشان دادن تاثیر مخرب دوستان ناباب و نالایق و چگونگی ارتباط با آنها، تقویت عزت نفس و احترام به دانش‌آموزان توسط معلمان، تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی از کودکی در خانواده و سپس در مدرسه از موارد مهم در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

*حضور هزار مدیر و معاون در دوره آموزشی مقابله با بحران

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: با حضور حدود هزار نفر از مدیران و معاونین مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان از ۵۴۲ مدرسه شهرستان، همزمان با گرامیداشت دهه فجر دوره آموزشی مقابله بحران و مدیریت شرایط اضطراری برگزار شد.

عرازمراد مغربی‌قوجق اظهارکرد: دهه فجر تجلی وحدت و میثاق مردم ایران با نظام جمهوری اسلامی است و مدیران و معاونین گنبدکاووس ضمن حضور در این دوره آموزشی، با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای عزیز میهن‌مان تجدید بیعت کردند.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی مدیران و معاونین از حضور و مشارکت گسترده خود در انتخابات خبر دادند و اعلام کردند که هریک از آنها، نماینده نظام جمهوری اسلامی در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دعوت خانواده‌ها به ویژه رای‌ اولی‌ها به حضور در پای صندوق رای هستند.

در این همایش فرماندار و امام جمعه شهرستان موضوعاتی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مطرح و تبیین کردند.

 

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر