انتخابات | انتخابات مجلس | فرهنگیان

انتخابات، مسئولان را به یاد فرهنگیان انداخت

عسکری گفت: آموزش و پرورش با برخورداری از جامعه هدف گسترده در جذب مشارکت مردم برای شرکت در انتخابات پیش‌رو تلاش کند.

انتخابات، مسئولان را به یاد فرهنگیان انداخت

آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در انتخابات دارد. این سیستم مسئولیت دارد که دانش آموزان و شهروندان را به انتخابات آگاهانه و با شناخت دقیق از وظایف و حقوقشان هدایت کند. ارتقاء سواد سیاسی و اطلاعاتی افراد از طریق آموزش و پرورش می‌تواند کمک کننده باشد تا مردم بهترین تصمیم در انتخابات بگیرند. همچنین، مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان محل‌هایی برای بحث و گفتگو درباره مسائل سیاسی و اجتماعی می‌توانند نقش مهمی در افزایش آگاهی و تشویق به مشارکت در فرایند انتخابات داشته باشند.

حسن عسکری فرماندار سنندج در شورای آموزش و پرورش شهرستان بکارگیری چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات از قبیل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را ضامن برگزاری انتخاباتی سالم دانست و گفت: همه باید این چهار راهبرد را با جدیت دنبال کنیم که مشارکت حداکثری، رقابت سالم و با امنیت کامل را در انتخابات شاهد باشیم.

وی بر ایجاد فضای پر شوری برای انتخابات پیش‌رو با مشارکت حداکثری تاکید کرد و ادامه داد: نواحی آموزش و پرورش در شهرستان سنندج تلاش کنند تا بتوانیم نیروی اجتماعی فرهنگیان را در راستای تشویق مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را داشته باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش سنندج بر ضرورت مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس تأکید کرد و گفت: کمیته‌ای با مسئولیت معاون عمرانی فرمانداری تشکیل شود و مدارسی که از لحاظ سازه‌ای مشکلاتی دارند را بازدید نمایند و گزارش آن برای تصمیم‌گیری به شورای آموزش و پرورش ارائه گردد.

عسکری با اشاره به پوشش تحصیلی ۸۷ درصدی در شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: مدارس دولتی و غیردولتی کلاس‌های فوق برنامه به منظور تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان در قالب کلاس‌های تقویتی در چهار بخش از جمله دروس تخصصی، دروس عمومی و فعالیت‌های پرورشی برگزار نمایند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    حضور ملت برایشان مهم است ولی زیر بار گرانی وبیت المال را دادن به ملت را ازیاد برده اند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر