چرا نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام نشد؟

قرار بود نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شود اما خبری از اعلام نتایج نیست.

چرا نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام نشد؟

به گزارش گروه جامعه، فراخوان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار از دهم اسفند سال گذشته(۱۴۰۱) برگزار شد و در نهایت ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر شامل ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد ثبت‌نام کردند.

در آزمون استخدام آموزش و پرورش قرار است ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب شوند که شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است.

بنابر گفته مسؤولان آموزش و پرورش، قرار بود نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش آخر اردیبهشت اعلام شود؛ صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در شبکه یک سیما گفت: «آخر اردیبهشت نتایج اولیه آزمون استخدامی اعلام می‌شود و از اول خرداد مصاحبه و ساز و کار ارزیابی آغاز می‌شود؛ آزمون کتبی ۴۰۰ از هزار و مصاحبه و ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ امتیاز از هزار دارد. ضمن اینکه بازه زمانی مصاحبه ۴۰ روزه است و تا نیمه تیرماه ادامه دارد».

اما امروز چهارم خرداد است و هنوز نتیجه اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است. 

پیگیری ها درباره دیر اعلام شدن جواب آزمون استخدامی آموزش و پرورش، حاکی از این بود که هنوز نرخ باروری هر شهرستان از سوی وزارت کشور به سازمان سنجش اعلام نشده است.

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: جهت اعمال امتیازات قانون جوانی جمعیت، نرخ باروری هر شهرستان توسط وزارت کشور باید اعلام رسمی شود که با اعلام این نرخ به سازمان سنجش، ظرف روزهای آینده، نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی که سازمان اداری و استخدامی ابلاغ کرده است، نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت کشور، در آزمون استخدامی اعمال می‌شود.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر