ستاره شمشیربازی ایران در گفت‌وگو با تیترکوتاه: همه چیز مهیای سکوی المپیک است

پرسپولیس شایسته‌ قهرمانی بود، به عنوان یک استقلالی تبریک گفتم

پرسپولیس شایسته‌ قهرمانی بود، به عنوان یک استقلالی تبریک گفتم

علی پاکدامن که بعد از پیروزی مقابل یکی از قهرمانان سرشناس شمشیربازی دنیا با مدال برنز تیمی به کشور بازگشت و از طرفداران استقلال است، می‌گوید که پرسپولیس این فصل شایسته کسب قهرمانی بوده است.

گروه ورزشی تیترکوتاهنسیم شیرازی: شمشیرباز المپیکی کشورمان که بعد از پیروزی مقابل یکی از قهرمانان سرشناس شمشیربازی دنیا با مدال برنز تیمی به کشور بازگشت حالا تمریناتش را برای قهرمانی آسیا آغاز کرده و این روزها در تلاش برای کسب سهمیه انفرادی و تیمی است تا بتواند فرصت تصاحب مدال المپیک را به‌دست آورد. گفت‌وگوی تیتر کوتاه با سابریست تیم ملی ایران را در ادامه خواهید خواند:

 

نفر دوم دنیا را شکست دادی ولی مقابل حریف ایتالیایی با یک اختلاف امتیاز بازی را واگذار کردی، چه شد که آن یک امتیاز مانع ادامه‌ی مسیرت شد؟

بازیکن ایتالیایی درخشش خیلی خوبی داشت و خیلی خوب بازی کرد. من هم همان اولِ بازی را خوب شروع نکردم که البته خداوکیلی از همان ابتدای مسابقات هم قرعه‌ام سخت بود و تا حدی به خاطر بازی‌های سختی که انجام دادم اذیت شدم. ولی از عملکرد خودم راضی‌ام و این‌که توانستم ژیلگی را شکست دهم و این برایم افتخار خیلی بزرگی بود. همه می‌دانند که ژیلاگی شمشیرباز خیلی خوب و قوی است و اصلا نیاز به تعریف و تمجید من ندارد. واقعا خیلی دلم می‌خواست که مدال انفرادی را کسب کنم و دستم از مدال کوتاه نماند.

 

ژیلاگی به نوعی گربه سیاه شمشیربازان ایرانی از جمله خود شما هم شده بود، قرار گرفتن مقابلش سخت نبود؟

وقتی با ژیلاگی مسابقه می‌دهی انگار همزمان با سه شمشیرباز بازی می‌کنی. خیلی بازیکن باهوش، قوی و شش دنگی است. گربه سیاه من هم بود و تا حالا نتوانسته بودم شکستش دهم و به همین خاطر برای این پیروزی خیلی خوشحال‌ترم.

 

آسیب‌دیدگی هم داشتی، الان مصدومیت کامل رفع شده و موقع مسابقات اذیت‌کننده نبود؟

بله من یک آسیب دیدگی روی مچ پایم و انگشت دست راستم داشتم ولی وقتی گرم و تیپ کردم مشکلی حس نکردم و توانستم مسابقه بدهم و باید از دکتر رهبری تشکر کنم که در روزهای تعطیل هم خیلی به من رسیدند و درمان و فیزیوتراپی را انجام دادند که بسیار ممنونم.

 

بعد از هفتمی انفرادی، برنز تیمی را به دست آوردی تا دست پر از مسابقات برگردی، از مسابقه‌ی تیمی بگو و آیا برای سکوی تیمی از همان ابتدا امید داشتید؟ 

بله این مدال تیمی خیلی برایم باارزش است چرا که اولین مسابقه‌ی انتخابی سهمیه‌ی المپیک‌مان بود و بالاتر از تمام تیم‌های آسیایی ایستادیم و از این بابت خیلی خوشحالم که توانستیم اولین مسابقه‌ی کسب سهمیه در بخش تیمی را خیلی قوی شروع کنیم‌.

 

به جمع ۱۶ شمشیرباز اول جهان هم برگشتی. منتظر حضور پرقدرت تو در المپیک پاریس باشیم؟

بله بازهم از این بابت خوشحالم که به جمع ۱۶ بازیکن برتر جهان برگشتم ولی دوست دارم که این روند را با گرفتن رتبه‌های بالاتر در بخش انفرادی رنکینگی و همینطور در بخش تیمی ادامه دهم تا بتوانیم برای کشور عزیزمان موثر باشیم.

 

از آن‌جایی که اواخر خرداد رقابت‌های قهرمانی آسیا را در پیش دارید، خستگی مادرید از تن بیرون آمده و به ریکاوری خوب رسیدید؟ 

ما به این سیستم که هر ماه مسابقه داریم عادت کردیم، خیلی سخت است و نیاز به ریکاوری و استراحت داریم ولی خب خداراشکر من بعد از مادرید هم تمرین و هم استراحت کردم و امیدوارم بتوانیم با تمرینات خوبی که انجام می‌دهیم هم بحث ریکاوری را داشته باشیم و هم به اوج عملکردمان برسیم.

 

تیم ملی برای مدال خوشرنگ قهرمانی آسیا به چه چیزهایی نیاز دارد؟ قولی برای سکو و مدال می دهی؟

ما هر چیزی که نیاز داشته باشیم تا با آن به موفقیت برسیم را در اختیار داریم که جا دارد از فدراسیون شمشیربازی و شخص آقایان پورسلمان، وحدانی و مربی خوب‌مان تشکر کنم. مشکل خاصی نداریم و می‌توانم بگویم همه چیز داریم.

 

بعد از مسابقات مادرید پاداش هم گرفتید، این اتفاق به نوعی کم سابقست، از این پاداش بلافاصله بعد از پایان رقابت‌ها تعجب نکردید؟

بله ما همان‌جا پاداش‌ تیمی‌مان را از رئیس فدراسیون گرفتیم که جای تشکر دارد.

 

نیاز "علی پاکدامن" برای خیز به سوی سکوی المپیک چیست و آیا تمام مسابقات کسب سهمیه را تا الان شرکت کردی؟

الان همه چیز برای این‌که به مدال المپیک برسم دارم و هرطور حمایتی که باید باشد وجود دارد. تمام مسابقات کسب سهمیه را شرکت کردیم و بعد از آن برای رنکینگ رقابت خواهیم کرد.

 

از آن‌جایی که فوتبالی هم هستی و تیم رقیبت قهرمان شد، نظرت را درباره‌ی لیگ بگو. در فضای مجازی  بر خلاف همیشه که کری می‌خواندی به سرخپوشان تبریک گفتی‌‌.

زیاد اهل کری خواندن نیستم، فقط همیشه دوست داشتم که در رقابت سالم تیمی که شایسته‌تر است به مقام قهرمانی برسد و هیچ‌موقع هم سابقه نداشته برای پرسپولیس استوری بگذارم و قهرمانی‌شان را تبریک بگویم ولی خب به نظر من این قهرمانی پرسپولیس شایسته‌ترین قهرمانی بود که طی چند سال اخیر گرفته بود. چون احساس می‌کردم که سال‌های گذشته با حمایت وزارت ورزش و شخص آقای سلطانی‌فر این قهرمانی اتفاق می‌افتاد ولی این بار خداوکیلی تیم‌شان قوی ظاهر شد و توانستند قهرمان شوند که من هم به آن‌ها به عنوان یک استقلالی تبریک گفتم.

 

از پیمان فخری چه خبر، آیا از دنیای ورزش و شمشیربازی دور شدند؟

آقای فخری گزینه‌ی بی‌تکرار هم در شمشیربازی و هم در ورزش ایران هستند و من به او خیلی مدیونم و همیشه گفتم بعد از خدا در شمشیربازی هرچه به دست آوردم از کمک‌های پیمان فخریست و همیشه ممنونش هستم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها