حسین طیبی در گفت‌و‌گو با تیترکوتاه: لیاقت قهرمانی اروپا را داشتیم

قهرمانی تیم ملی در جهان، رویاهایم را تکمیل می‌کند

قهرمانی تیم ملی در جهان، رویاهایم را تکمیل می‌کند

ستاره فوتسال ایران و جهان معتقد است بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا مهم‌ترین بازی یک بازیکن در زندگی‌اش است و اگر پایش هم قطع می‌شد، باید در فینال بازی می‌کرد و درد را کنار می‌گذاشت.

نسیم شیرازی – «حسین طیبی» امسال به‌خصوص در دو بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا با تیم پالما یک تراژدی کامل را خلق کرد، او که برای رسیدن به رویایش همیشه یک قدم جلو آمده است به بزرگ‌ترین هدفش یعنی قهرمانی در اروپا رسید تا در این فصل فوتبالی‍اش هم اشک حسرت بریزد و هم اشک شوق، هم آسیب ببیند و هم تسلیم نشود تا بالاخره بعد از بارها رسیدن تا کنار جام، این‌بار آن‌را به آغوش بکشد و تمام دردهایش را برای چند لحظه‌ی خاص هم که شده فراموش کند. کاپیتان خلاق تیم ملی فوتسال کشورمان که هنوز ریکاوری بازی در لیگ قهرمانان اروپا را نگذرانده است این روزها خودش را همراه تیمش به صدر جدول لالیگا هم رسانده است تا هیچ شکی برای تاثیرگذارترین بازیکن تیمش بودن را باقی نگذارد. گفت‌و‌گوی تیتر کوتاه با طیبی که همراه تیمش حالا برای قهرمانی در لالیگا می‌جنگد را در ادامه می‌خوانید.

 

به هدفت رسیدی و قهرمان اروپا شدی، حالا هم قهرمانی آسیا و هم قهرمانی اروپا را در کارنامه داری. هدف بعدی کجاست؟

خداراشکر که این اتفاق افتاد، من برای این قهرمانی خیلی زحمت کشیدم و همیشه هم تا یک قدمی‌اش می‌رفتم ولی در نهایت قسمت نبود و شرایط به گونه‌ای رقم خورد تا امسال با تیم پالما توانستم قهرمان اروپا شوم و به یکی از رویاها و آرزوهایم که خیلی برایش تلاش کردم، رسیدم. از این بابت خیلی خوشحالم و خدارا برایش شکر می‌کنم. فکر می‌کنم تیم‌مان لیاقت قهرمانی اروپا را داشت چون از شروع اولین بازی در لیگ قهرمانان اروپا فوق العاده کار کردیم و من هم تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به تیمم کمک کنم.

 

فکر می‌کنی با تیم‌ملی هم می‌توانی قهرمان جهان شوی؟

قهرمانی جهان با تیم ملی فوتسال هم یکی از آرزوهایم است که اگر اتفاق بیفتد به نظرم خیلی رویایی می‌شود و با تمام وجودم برایش تلاش کردم و خواهم کرد و امیدوارم این اتفاق برایم بیفتد.

 

به خاطر خوشحالی که مقابل تیم سابقت بنفیکا داشتی، واکنش پالسی از طرف بنفیکایی‌ها نداشتی؟

فکر می‌کنم در سطح و شرایط حرفه‌ای این چیزها عادی باشد، البته من زیاد هم خوشحالی نکردم و بعد از گلزنی تنها خوشحالی که داشتم روی گل سوم و پاسی که دادم بود چراکه بازی خیلی حساس و سه بر دو شده بود و روی پاسی که دادم با زننده‌ی گل خوشحالی کردم. نه، چیز خاصی نیست و آن‌ها هم می‌دانند که در حرفه‌ای بودن وقتی پیراهنی را می‌پوشی با تمام وجود برایش باید تلاش کنی. من هم دو سال خیلی خوب را با بنفیکا داشتم و خیلی اتفاق‌های خوبی برایم با آن تیم افتاد و همیشه حتی همین الان با بازیکن‌ها، مربیان و مدیران تیم در ارتباطم و جالب است که بدانید بعد از بازی همه‌ آمدند و یک جا نشسته بودیم می‌گفتیم و می‌خندیدیم. من بیرون از زمین با تک تک‌شان رفیق هستم و این رفاقت ادامه دارد ولی در زمین با هیچ فردی رفاقتی ندارم و تمام تلاشم را برای موفقیت تیمم می‌کنم تا شرایط بهتری نسبت به تیم مقابل‌مان داشته باشیم. آن بازی هم کل تیم تلاش‌مان این بود که به فینال برویم. هیجان بازی هم در مراحل پایانی اروپا آنقدر بالاست و یکسری اتفاق‌ها می‌افتد که کنترلش از دست شما خارج است و فکر می‌کنم همه این را درک می‌کنند.

 

پیشنهاد بهتری بعد از قهرمانی اروپا داری و آیا به فکر تعویض تیمت هستی یا با پالما ادامه می دهی؟

آدم‌ها از آینده‌ی هیچ چیزی واقعا خبر ندارند ولی الان فقط تمرکزم روی ادامه‌ی لیگ است و امیدوارم بتوانیم با تیم‌مان لالیگا را بتوانیم بگیریم که خیلی هم سخت است ولی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

 

قبل از حضور در فینال، در بازی قبلش درخشیدی، مصدوم شدی، اشک ریختی و در حقیقت یک تراژدی کامل ساختی. از حس آن موقع بگو و این‌که چطور شد خودت را به فینال رساندی؟ 

بازی با بنفیکا خود به خود هیجان خودش را به این خاطر که در نیمه نهایی جام ملت‌های باشگاه‌های اروپا بازی می‌کنید داشت و بازی هم خیلی حساس و 4 بر سه شده بود، من دوست داشتم ادامه بدهم ولی واقعا نمی‌توانستم و آن لحظه هم‌ به ادامه‌ی بازی و 4 دقیقه‌ی باقیمانده فکر می‌کردم و هم دوست داشتم به تیمم کمک کنم و همزمان داشتم به فینال فکر می‌کردم که می‌توانم بازی کنم یا نه. چون خیلی برایم مهم بود؛ اول بردن آن بازی و برنده شدن تیم‌مان و بعد بازی‌ام در فینال. این حس خیلی برایم ناراحت کننده بود و از آنجایی که پایم هم درد داشت و این فکرها هم توی سرم می‌چرخید اشک‌هایم هم می‌ریخت و از شانس من همان‌موقع هم کارگردان و فیلم بردار بازی دقیقا دوربینش روی من بود و فیلم گرفت! ولی خداراشکر که توانستم به فینال برسم. این را هم بگویم که بازی در فینال اروپا به نظرم مهم‌ترین بازی یک بازیکن در زندگی‌اش می‌شود و من همان موقع هم با خودم می‌گفتم حسین طیبی اگر پایت قطع شود هم باید فینال بازی کنی و درد را کنار بگذاری که خداراشکر با تلاش دکتر و خواستن خودم توانستم به بازی برسم و تیم‌مان قهرمان شود.

 

بعد از قهرمانی بلافاصله با اوساسونا مسابقه داشتید و گل برتری تیمت را هم زدی تا با گل حساست صدر را از بارسلونا بگیرید، درباره‌ی این مسابقه بگو، هدف قهرمانی در لیگا ناسیونال است؟

از آن‌جایی که از بازی‌های اروپا آمده بودیم و تیم به خاطر بازی‌های پرفشار خسته بود و اوساسونا هم تیم خیلی خوبی بود، خداراشکر در دو یا سه دقیقه‌ی پایانی گل برتری را زدم و تمام تلاش بچه ها و کار تیمی به ثمر نشست و ازاین بابت خداراشکر می‌کنم. هدف‌مان قهرمانی در لالیگاست که البته واقعا هم سخت است و رقیبان قوی آنجا داریم ولی با بردمان توانستیم صدر را از بارسلونا بگیریم. حالا یک هفته مانده تا لیگ تمام شود و بعد از آن به مرحله‌ی پلی آف می‌رویم و امیدوارم لیگ را با صدر بودن تمام کنیم چرا که می‌توانیم امتیازهای میزبانی بهتری بگیریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به قهرمانی در لالیگا هم برسیم.

 

سری هم به تیم ملی ایران بزنیم، احتمال لغو تورنمنت برزیل که شهریور برای تیم ملی در نظر گرفته شده وجود دارد. فکر می‌کنی الان تیم ملی ما در شرایطی نیست که فقط باید با تورنمنت‌ها و بازی‌های بزرگ مورد سنجش قرار بگیرد؟

راجع به تیم ملی همیشه صحبت کردم و گفتم نیاز خیلی ضروری به بازی با تیم‌های بزرگ دنیا داریم و فقط این بازی‌ها می‌تواند به ما کمک کند و امیدوارم این بازی لغو نشود چرا که بازی با برزیل اندازه‌ی بیست بازی با تیم‌های آسیاییست و امیدوارم که ارتباط‌‌مان را با برزیل خراب نکنیم چرا که قبلا این اتفاق یک بار افتاد و ناراحتی پیش آمد. امیدوارم این بار دیگر بازی با برزیل را از دست ندهیم.

 

مسلم اولادقباد بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد، چرا به بازی فینال نرسید؟

از نظر من مسلم یکی از بهترین استعدادهای فوتسال دنیاست. کمی بدشانسی آورد که که قبل از بازی‌های اروپا مصدومیتی داشت که البته این مصدومیت همراهش بود و تلاش کرد به این بازی‌ها برسد ولی این اتفاق نیفتاد. مطمئن بودم که اگر مسلم بود تیم ما خیلی بهتر عمل می‌کرد و بازی‌ها را خیلی بهتر انجام می‌دادیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها