پیش بینی مهم از وضعیت بورس امروز

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در مرحله ترس قرار دارد و این ترس موجب ادامه ریزش بازار سهام خواهد شد.

پیش بینی مهم از وضعیت بورس امروز

امیر ندیری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در سه ماه گذشته رشد بسیار خوبی تجربه کرده بود و برخی از شرکت‌های بورس حتی بیشتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شدند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: ارزش ذاتی داده‌های تاریخی حاکی از آن است که قبل از رشد بازار میانگین P.E TTM بازار سرمایه در حدود ۷ واحد قرار داشت و تا هفته گذشته این نسبت به ۱۰ واحد هم رسید.

این تحلیل گر بازار‌های مالی عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که بازار سرمایه نسبت به میانگین تاریخی بیشتر از ارزش واقعی معامله می‌شود، بنابراین پیش بینی اصلاح بازار سرمایه قوت گرفت.

ندیری گفت: با افزایش P.E TTM، فعالین بازار سرمایه بعد از تعطیلات فروردین احتمال توقف و یا اصلاح شاخص کل بازار سهام را داشتند، اما به دلیل این که منابعی از سوی حقیقی‌ها وارد بازار سهام شد، شاخص کل بورس تا کانال دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رشد کرد.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در این شرایط بازار به یک بهانه‌ای برای اصلاح نیاز داشت. طبق شنیده‌ها عرضه صندوق تثبیت بازار سهام در روز یک شنبه هفته گذشته افزایش یافت و این موضوع موجب شد تا شاخص کل بازار سرمایه وارد روند اصلاحی شود و روند اصلاحی با شیب تند و سریع ادامه یافت و به طور میانگین شاخص کل بورس هر روز ۱۰۰ هزار واحد افت کرد و در حل حاضر شاخص کل بورس به کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: به خاطر ترسی که سهام‌داران خرد از تجربه نیمه‌های سال ۹۹ به یاد دارند، سهام‌داران خرد با عطش بسیار زیادی اقدام به فروش سهام‌های خود می‌کنند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که روند ریزش بازار سهام با شیب کندتری ادامه یابد و دیگر شاهد ریزش‌های سنگین ۵ و یا ۴ درصدی نخواهیم بود.

ندیری در پایان تاکید کرد: این انتظار نمی‌رود که به این زودی‌ها شاخص کل بازار سرمایه به سقف خود که کانال دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است دست یابد، زیرا بازار سرمایه در مرحله ترس قرار دارد و همین ترس موجب اصلاح زمانی نیز خواهد شد.

منبع: ایبنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر