نقش کارشناسان داوری در افزایش تنش‌های فوتبال

کارشناسان داوری فوتبال ایران معمولا هیچ زمان درباره صحنه‌های مشکوک اتفاق نظر ندارند.

نقش کارشناسان داوری در افزایش تنش‌های فوتبال

به گزارش تیترکوتاه، سالهاست که بعد از انجام مسابقات فوتبال، کارشناسان داوری درباره صحنه‌های حساس و مهم اظهارنظر می‌کنند و نظرشان فارغ از درست یا غلط بودن، مورد استناد اهالی فوتبال قرار می‌گیرد.

نکته عجیب اما تناقض غیرمنطقی در نظرات کارشناسی این افراد است. اینکه همه کارشناسان درباره صحنه‌ها نظر مشابه نداشته باشند شاید عجیب به نظر نرسد اما توقع می‌رود صحنه‌های مشکوک تا این حد با نظرات متناقض کارشناسی نشوند.

به طور مثال در بازی این هفته سپاهان و پیکان که به جنجال هم کشیده شد، سه صحنه مهم رخ داد که مورد قضاوت 8 کارشناس داوری (ابراهیم میرزابیگی، حسین عسگری، تورج حق‌وردی، علیرضا یزدانی، حیدر سلیمانی، نوید مظفری، غلامرضا جباری و نوذر رودنیل) قرار گرفت.

صحنه اول به اعلام پنالتی برای سپاهان به خاطر خطای محمدعلی کاظمی روی میلاد زکی‌پور مربوط بود که منجر به گل اول اصفهانی‌ها شد. نکته جالب اینکه 4 تن از کارشناسان داوری نظر داور را تایید کردند و 4 نفر هم آن را اشتباه دانسته‌اند!

دقایقی بعد از این پنالتی، شرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی پیکان به خاطر انجام خطا و بعد از آن درگیری با بازیکن سپاهان با دو کارت زرد متوالی از بازی اخراج شد. درباره این صحنه یکی از کارشناسان اعلام کرده که تصاویر کامل نبوده و از بین 7 کارشناس دیگر، 3 نفر تصمیم داور را درست دانسته‌اند و 4 نفر دیگر اعلام کرده‌اند که اخراج تمیروف اشتباه بوده است.

صحنه سوم هم به اعلام پنالتی برای پیکان مربوط است که البته به گل تبدیل نشد. برای این صحنه هم 4 کارشناس پنالتی را درست دانسته‌اند و 4 نفر دیگر اعلام کردند که تصمیم داور اشتباه بوده است!

این حجم از تناقض برای کارشناسی صحنه‌هایی که از زوایای مختلف و به طور آهسته پخش می‌شود، بسیار عجیب به نظر می‌رسد و باعث افزایش تنش‌ها بین اعضای تیم‌ها و هواداران شان می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها