حقوق این فرهنگیان باید افزایش پیدا کند

حقوق این فرهنگیان باید افزایش پیدا کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با انتقاد از وجود انواع قراردادها در آموزش و پرورش گفت: در موضوع نظام رتبه بندی معلمان مشکلی در قانون نویسی وجود نداشت، بلکه مشکلات از تدوین آیین نامه اجرایی آن بود که متاسفانه این آیین نامه مانند دانشگاه‌ها نوشته شده است.

مهدی اسماعیلی ظهر امروز در ادامه سفر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به استان آذربایجان شرقی و نشست مشترک با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیران و روسای نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی و استاندار این استان با بیان اینکه آموزش و پرورش به فردی شجاع نیاز دارد تا تحول در این وزارتخانه ایجاد کند، اظهار کرد: امروز نیازمند افزایش انگیزه در میان مدیران و کادر اداری هستیم، متاسفانه کارکنان اداری و خدمتگذاران مدارس در بحث رتبه بندی معلمان مورد غفلت قرار گرفته اند و حقوق آنها نیز باید افزایش یابد.

وی با انتقاد از وجود انواع قراردادها در آموزش و پرورش تصریح کرد: در موضوع نظام رتبه بندی معلمان مشکلی در قانون نویسی وجود نداشت، بلکه مشکلات از تدوین آیین نامه اجرایی آن بود که متاسفانه این آیین نامه مانند دانشگاه ها نوشته شده است.

کمبود ۷ هزار معلم در آذربایجان شرقی

یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس با اشاره به کمبود ۷ هزار معلم در استان آذربایجان‌شرقی، تامین به موقع نیروی انسانی در این استان را ضروری دانست و اظهار کرد: در اجرای مصوبات کمیسیون آموزش به ویژه در حوزه پرداخت حقوق و معوقات تا قبل از اینکه مسائل تبدیل به یک چالش سیاسی شود، اقدامات لازم باید صورت بگیرد.

وی خواستار اجرای قانون جامع ایثارگران در همه استان ها برای فرهنگیان شد.

استان آذربایجان شرقی در حوزه علم و آموزش از اولین ها است

شیوا قاسمی پور عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استان آذربایجان شرقی را به لحاظ علم از اولین ها دانست و یادآور شد: معلمان همواره در مقاطع مختلف انقلاب وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و مسئولان نیز باید مانند آنها به وظایف خود به درستی عمل کنند.

متفکر آزاد: کمیسیون آموزش در تصویب رتبه بندی معلمان به صورت شبانه روزی تلاش کرد

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز با اشاره به تلاش های شبانه روزی کمیسیون آموزش برای تصویب قانون رتبه بندی، آیین نامه اجرایی آن را نیازمند بازنگری دانست و گفت: فاصله دریافتی کادر اداری و خدمتگذاران نباید محل نزاع درونی در آموزش و پرورش شود و باید برای این مسئله تدبیر کرد.

احمدی سنگری: باید به مسائل هویت بخش در مدارس توجه کرد

محمدرضا احمدی سنگری عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اجرای سند تحول بنیادین را یکی از ضرورت های فعلی دانست و گفت: برای تربیت دانش آموزش در تراز انقلاب اسلامی، ضرورت دارد به مسائل هویت بخش در مدارس توجه کرد.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    نیروهای خدماتی زحمتکش فرهنگی نه رتبه بندی وفوقالعاده ویژه و نه شیفت دوم وحق سرایداری و حق لباس و ...متاسفانه اقدامی صورت نگرفته از ریاست جمهور محبوب و حاج آقا صحرایی نسبتبه معیشت این قشر اقدامی سریع در نظر بگیرن ممنون میشیم منتظر خبر خوشحال کننده مسولین محترم هستم در تیرماه سال جاری هستیم ....تشکر از اهواز

اخبار
پیشنهاد سردبیر