اتفاقی جدید در بازار خودرو

اتفاقی جدید در بازار خودرو

مدیر طرح ثبت معاملات خودرو در سامانه جامع گفت: به زودی سامانه‌ای برای ثبت معاملات خودروهای نو و کارکرده راه‌اندازی خواهد شد و تمامی معاملات باید در این سامانه ثبت گردند.

حسین کاظمی توضیح داد: این طرح با هدف مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودرو، مبارزه با پولشویی، اجرای دقیق و به موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، فراهم کردن بستر مناسب برای معاملات خودرو جهت پیشگیری از کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات صحیح درباره خودرو و طرفین معامله و همچنین یکسان‌سازی فرآیند تنظیم و ثبت قرارداد‌ها ایجاد شده است.

کاظمی افزود: معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال راه‌اندازی این سامانه است و دستگاه‌های مختلف مانند قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و سایر دستگاه‌های نظارتی در این طرح همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: اهداف و برنامه‌های این سامانه در چارچوب قوانین و مقررات کشوری مانند قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، قانون مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت عملیاتی خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار