سرمایه گذاران این بازارها ضرر کردند

سرمایه گذاران این بازارها ضرر کردند

برای این هفته بازار ارز و طلا می توان یک روند کلی تعیین کرد، روند بازار در هفته جاری نزولی بوده است و در تمامی بازارها قیمت ها در روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت نسبت به مدت مشابه هفته قبل کاهش پیدا کرده است.

نوسان ها در بازار کوتاه شده و در پایان هفته تقریبا معاملات در حالت رنج قرار داشت.

 از نظر کندل شماری بعد از هرموج افزایشی تقریبا طی نه تا دوازده روز کاری قیمت ها در بازار ارز کاهشی شده، کف قیمتی خود را پیدا کرده و پس از آن روند نزولی متوقف شده، معاملات رنج شده و یا شکل صعودی به خود گرفته است. روند قیمت ها در معاملات بازار آزاد ارز 9 روز است که کاهشی است به همین خاطر با توجه به آنکه اسکناس آمریکایی روی خط حمایتی خود از ابتدای سال جاری قرار گرفته است می توان انتظار توقف روند نزولی بازار را داشت، ولی در صورتی که به هر دلیلی دلار به روند نزولی خود ادامه دهد محدوده ۵۲ هزار و۶۰۰ تومان و حمایت روانی ۵۲ هزار تومان را پیش رو دارد.

در این هفته رییس بانک مرکزی بازار آزاد را قاچاق خواند و از تشکیل کمیته بررسی تخلفات ارزی خبر داد که نشان می دهد بازارساز به دنبال افزایش سخت گیری ها در بازار ارز است، تاکید بر ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت هم بر نگرانی ها از احتمال دریافت مالیات بر عایدی در بازار سکه دامن می زند ولی در نقطه مقابل به نظر می رسد تحرکات ضد ایرانی غربی ها نیز در این هفته بیش تر شده است. پارلمان سوئد از دولت این کشور خواسته تا برای قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی تلاش کند. قانونگذاران آمریکایی هم با ارسال نامه به چهار متحد واشنگتن از آن ها خواسته اند تا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند.

برآیند معامله گران از اخبار و شرایط در بازار ارز می تواند روند بازار در هفته آتی را مشخص کند ولی با توجه به کندل دوجی که در معاملات دلار، ربع سکه و سکه امامی شکل گرفته معاملات روز شنبه از اهمیت بالایی برخوردار است و جهت روند بازار را بیشتر مشخص خواهد کرد.

دلار آمریکا در این هفته بازدهی منفی ۲.۲ درصدی را کسب کرد که عملکرد بهتری نسبت به سایر بازارها می باشد زیرا دارندگان سکه امامی در این هفته ۳.۷ درصد زیان را ثبت کردند و بیشترین زیان نصیب دارندگان ربع سکه شد که ارزش دارایی شان نسبت به پایان هفته قبل ۵.۶ درصد کاهش پیدا کرد.

هر گرم طلای هجده عیار نیز مانند اسکناس آمریکایی ۲.۲ درصد کاهش یافت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر