یک میلیون ایرانی در صف اعزام به حج

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک میلیون نفر در صف اعزام به سفر معنوی حج هستند که تحقق آن نیازمند ۱۰ سال زمان است، گفت: مسلمانان مراسم حج ابراهیمی را به فرصتی جهت اتحاد و انسجام بیشتر برای دفاع از مردم فلسطین و قدس شریف تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب روز جمعه در آیین نمادین آموزش مناسک حج به حجاج بیت‌الله الحرام در ورزشگاه شهید حیدریان قم با بیان اینکه فرزندان فلسطین زیر بمباران رژیم جنایت پیشه صهیونیستی هستند،‌ اظهار داشت:‌ از خداوند می‌خواهیم مسلمانان بر ستمگران پیروز شوند.

وی اضافه کرد:‌ مسلمانان مراسم حج ابراهیمی را به فرصتی جهت اتحاد و انسجام بیشتر برای دفاع از مردم فلسطین و قدس شریف تبدیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بیان‌کرد: در بخشی از سخنان همچنین با تاکید بر حفظ وحدت اسلامی در مراسم حج خاطرنشان کرد: ما پیرو امام راحل و رهبر مظم انقلاب هستیم لذا همه مسلمانان را برادران دینی خود می‌دانیم.

نواب گفت: با توجه به اینکه در این سال‌ها کاهش سهمیه داشته ایم، تلاش شده است، خادمان و عوامل کمتری به حج اعزام شوند تا زائران بیشتری بتوانند حضور یابند.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از علاقه مندان سفر معنوی حج در نوبت قرار دارند و یک میلیون نفر در صف اعزام هستند که اعزام این افراد نیازمند ۱۰ سال زمان است.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه تعاون و تفاهم در سفر حج بسیار مهم است ادامه داد: این سفر هر چقدر طولانی هم باشد، اما بالاخره تمام می‌شود و حجاج باید از فرصت‌های آن حداکثر استفاده و بهره را ببرند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: انسان در این سفر باید اخلاق زشت و ناپسند را کنار بگذارد و اخلاق معنوی و پسندیده را در خود جاری و ساری کند و این سفر باید برایش کارایی داشته باشد و او را به خداوند نزدیک کند، از سویی دیگر اثرگذاری سفر حج برای حجاج باید برای دیگران نیز ملموس باشد.

وی گفت: حجاج در این سفر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که حداقل یک بار قرآن را ختم کنند، برخی از افراد را سراغ داریم که در طواف خانه خدا ختم قرآن دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح‌کرد: انسان باید در این سفر همسفر خوبی انتخاب کند تا او را در انجام اعمال یاری کند، در این سفر حفظ وحدت امت اسلام مهم است هر چند که ما هر عقیده‌ای داریم بر روی آن ثابت قدم هستیم، اما نباید در مواجهه با اهل سنت به گونه‌ای رفتار کنیم که ذهن آنان نسبت به مذهب شیعه خدشه دار شود.

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر