گلوبال تایمز؛ ۱/۴

«انقلاب رنگی» چگونه ایجاد می شود؟

«انقلاب رنگی» چگونه ایجاد می شود؟

۲ مرکز امنیت شبکه در چین اقدام به ارائه گزارشی از روش های سازمان سیا، برای راه اندازی و مدیریت انقلاب های رنگی در کشورهای مختلف جهان کرده است.

به گزارش تیم بین الملل تیتر کوتاه، روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در مقاله ای اختصاصی اقدام به بررسی 5 روش سازمان سیا برای براندازی نرم در کشورهای مختلف کرده است که بنا داریم طی 4 شماره متن کامل این گزارش را منتشر کنیم. 

در این گزارش آمده، زمان زیادی است که سازمان سیا، طرح «تغییرات صلح آمیز»، «انقلاب های رنگی» و همچنین فعالیت های جاسوسی در سراسر جهان را طراحی کرده است. اگرچه جزئیات مربوط به این عملیات ها همیشه مبهم بوده است، اما گزارش جدیدی که توسط «مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس های رایانه ای» چین و شرکت «امنیت سایبری360 در روز» چین منتشر شد، از ابزار فنی مهمی که سیا برای طراحی و ترویج ناآرامی در سراسر جهان استفاده کرده رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش، از آغاز قرن بیست و یکم، توسعه سریع اینترنت فرصت جدیدی را برای فعالیت‌های نفوذی سیا در سایر کشورهای مختلف جهان فراهم کرده است. هر مؤسسه یا فردی در هر نقطه از جهان که از تجهیزات یا نرم افزارهای دیجیتال ایالات متحده استفاده می کند، می تواند به «عامل دست نشانده سیا» تبدیل شود.

برای چندین دهه، سیا حداقل 50 دولت قانونی را با مدیریت از خارج کشور سرنگون کرده یا حداقل برای این کار تلاش کرده که باعث آشفتگی در آن کشورها شده است. البته سازمان سیا تنها مسئولیت 7 مورد از این اقدامات را به پذیرفته است. «انقلاب رنگی» اوکراین در سال 2014، «انقلاب آفتابگردان» در جزیره تایوان چین، یا «انقلاب زعفران» میانمار در سال 2007، «انقلاب سبز» ایران در سال 2009، برخی از تلاش های سازمان سیا برای سرنگونی حاکمیت کشورهای مختلف است.

موقعیت پیشروی ایالات متحده در فناوری های مخابراتی و فرماندهی عملیات ها از بیرون، امکانات بی سابقه ای را برای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده برای راه اندازی «انقلاب های رنگی» در خارج از کشور فراهم کرده است. گزارش منتشر شده توسط مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس رایانه ای و 360، پنج روش را که معمولاً توسط سیا استفاده می شود، فاش می کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها