نگاهی به کادر فنی تیم ملی؛ از ژنرال تا رحمان و آندو

موفق اما در گذشته!

موفق اما در گذشته!

تیم ملی فوتبال ایران بعد از جام جهانی قطر تا مدتی بدون سرمربی بود و در نهایت سکان هدایت این تیم برای حضور در جام ملت‌ها به امیر قلعه‌نویی رسید؛ کسی که در جام ملت‌های ۲۰۰۷ هم سرمربی ایران بود و تیمش در مرحله حذفی به کره جنوبی باخت و کنار رفت.

قلعه‌نویی یکی از سرشناس‌ترین مربیان داخلی و البته پرافتخارترین سرمربی در تاریخ لیگ برتر ایران(با ۵ قهرمانی) است. او نخستین مربی است که توانسته به مرز ۱۰۰۰ امتیاز در لیگ برتر برسد و شاید این کارنامه حضورش در تیم ملی را توجیه کند اما نکته مهم اینجاست که حدود یک دهه از آخرین افتخار او در فوتبال ایران می‌گذرد و بعد از آن با وجود مربیگری در تیم‌های متمول و پرمهره‌ای چون تراکتور، ذوب‌آهن، سپاهان و گل‌گهر، ناکام مطلق بوده و هیچ جامی کسب نکرده است.

سعید الهویی دستیار همیشگی قلعه‌نویی که در ذوب آهن، سپاهان و گل‌گهر همراه او بوده، به عنوان دستیار اول او در کادر فنی تیم ملی هم حضور دارد و برای اهالی فوتبال چندان چهره شاخص و رزومه‌داری محسوب نمی‌شود.

رحمان رضایی به عنوان کمک مربی به کادر فنی تیم ملی دعوت شد و خیلی زود هم کنار رفت. او یکی از موفق‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران بود اما هرگز مربی خوبی نبوده است! رضایی که سابقه همکاری با قلعه‌نویی در تراکتور را دارد به عنوان سرمربی ذوب‌آهن این تیم را تا مرز سقوط پیش برد و در یکی دو سال اخیر هم بدون تیم ماند و مشخص نیست بر چه اساس قلعه‌نویی از او برای حضور در کادر فنی تیم ملی دعوت کرد.

بعد از اعلام خبر کنار رفتن رضایی(که هنوز هم به طور قطعی مشخص نشده و می‌گویند ممکن است برگردد!) آندرانیک تیموریان به کادر فنی تیم ملی اضافه شد که درباره او حتی نمی‌توان از سابقه خوب یا بد صحبت کرد چرا که اصلا سابقه مربیگری ندارد و تیم ملی اولین تجربه مربیگری او به شمار می‌رود!

صدالبته که طرفدار تیم ملی بوده و برای موفقیتش در جام ملت‌ها و شکست طلسم ناکامی‌ در دوره های اخیر دعا می‌کنیم اما با توجه به رزومه افراد انتخاب شده برای کادر فنی چندان امیدوار نیستیم مگر اینکه قلعه نویی در این فرصت باقیمانده حداقل یک دستیار کاربلد و با کارنامه خارجی را به کادر خود اضافه کند.

مریم  محمدی
مریم محمدی
مهدی محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها