از مال‌های لوکس تا خیابان‌ها؛ ترند تصویری تازه‌ای ایران را فرا گرفته است

شهرهای ایران پیوسته در حال تغییر و به روز شدن هستند. امروزه دیگر خبر از خانه‌‌های کاهگلی و خیابان‌های خاکی نیست. سرتاسر شهر‌ها با معماری و شهرسازی مدرن در حال تغییر هستند و نقش فناوری‌های نوین در این تغییرات به وضوح دیده می‌شود. اگر گذرتان به مراکز خرید لوکس سطح شهر افتاده باشد؛ حتما متوجه تحول بصری در آن‌ها شده‌اید.

از مال‌های لوکس تا خیابان‌ها؛ ترند تصویری تازه‌ای ایران را فرا گرفته است

 این تحول تنها محدود به مراکز خرید و پاساژ‌ها نیست و خیابان‌ها نیز شکل و شمایل تازه‌ای به خود گرفته‌اند. تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی، با کیفیت بالای خود، افراد را وادار به تماشا می‌کنند.

این تحول تنها منحصر به شهر‌های ایران نیست و در تمامی جهان رد پایی از نمایشگر‌های دیجیتال در سطح شهر دیده می‌شود. این ترند جهانی همان ویدئو وال است که نمادی از مدرنیته در شهرسازی به حساب می‌آید. برای آشنایی هرچه بیشتر با این ترند جهانی و کاربرد آن در صنعت تبلیغات، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویدئو وال و دلایل محبوبیت روز افزون آن

ویدئو وال در واقع از کنار هم قرارگیری مجموعه‌ای از مانیتور‌ها تشکیل می‌شود. کنار هم قرار گرفتن پنل‌های نمایشی باعث می‌شود تا در نهایت یک تصویر واحد و یکپارچه ساخته شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این نمایشگر که آن را با سایرین متمایز می‌کند در نحوه پخش محتوا است. انواع ویدئو وال می‌توانند یک تصویر واحد و یکپارچه را در تمامی پنل‌ها نمایش دهند. علاوه بر این، امکان نمایش تصویر به صورت جداگانه روی هر ماژول وجود دارد. اما سوال اصلی اینجاست که دلیل محبوبیت روز افزون این نمایشگر‌ها چیست؟

جذب حداکثری مخاطب

در دنیای پر سرعت امروزه، جلب نظر مخاطب اولین گام برای رسیدن به موفقیت کاری است. جلب توجه مخاطبان، برند شما در مدت زمان کوتاهی معروف می‌کند. ویدئو وال با نمایش محتوای پویا و با کیفیت بالا، به کانون توجه همه حاضرین تبدیل می‌شود. این باعث می‌شود تا به سرعت آمار مشتریان و سود مجموعه شما افزایش یابد.

ارتقای اعتبار و ارزش برند

تبلیغات در سطح شهر هویت برند شما را به مخاطبان معرفی می‌کند. نحوه ظاهر شدن برند شما در بازاریابی محیطی باعث می‌شود تا تصویر ذهنی مخاطب از کسب و کار شما بر اساس آن شکل بگیرد. یک تبلیغ حرفه‌ای و با کیفیت، حس اعتماد به برند را در مخاطبان برمی‌انگیزد. علاوه بر این، تبلیغات با کیفیت به تثبیت جایگاه برند شما در بین سایر رقبا نیز کمک بسزایی می‌کند. استفاده از نمایشگر‌های دیجیتال، تصویری مدرن و آینده نگرانه از برند شما در ذهن مخاطب می‌سازد.

فروش ویدئو وال

انعطاف پذیری بالا

امکان تغییر محتوای تبلیغاتی در کسری از ثانیه ویژگی است که تنها مختص نمایشگر‌های دیجیتال است. این مزیت باعث می‌شود تا بدون نیاز به هزینه مجدد تبلیغات به روز رسانی شود. این تغییر محتوا به سادگی و حتی از راه دور امکان پذیر است. با کمک نرم افزار‌های کنترل داده، می‌توان با برنامه ریزی تبلیغات برند‌های مختلفی را در طول روز بر روی ویدئو وال نمایش داد.

ویژگی‌های متمایز نمایشگر‌های دیجیتال تبلیغاتی

ویدئو وال یک ابزار ساده برای تبلیغات و معرفی برند نیست. این نمایشگر می‌تواند باعث خلق تصویری جدید از برند شما شود. این شبکه یکپارچه از پنل‌های تصویری، امروزه قدرتمندترین رسانه تبلیغاتی به حساب می‌آید. قدرت اصلی ویدئو وال این است که نگاه افراد را از فواصل چند متری به سمت خود می‌کشاند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگر‌ها که آن‌ها را از سایر ابزار‌های تبلیغاتی متمایز می‌کند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داستان سرایی و ایجاد تصویری جدید از برند

ویدئو وال می‌تواند داستان سرایی کند و هویت برند شما را به شیوه‌ای نوین به مخاطبان معرفی کند. ابعاد بزرگ این صفحه نمایش و کیفیت بالای آن باعث می‌شود تا مخاطبان با روند داستانی آن همراه شوند. نمایش تصویری پویا از برند باعث می‌شود تا توجه افراد در تمامی سنین به آن جلب شود.

ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان

وجود نمایشگر‌های دیجیتال در رویداد‌های مختلف، باعث تعامل هرچه بیشتر مخاطبان می‌شود. نمونه‌های لمسی این نمایشگر‌ها امکان بزرگنمایی و چرخش در عکس محصول را برای مخاطبان فراهم می‌کند. تمامی این موارد باعث می‌شود تا مخاطب حس نزدیکی بیشتری با برند شما داشته باشد. احتمال مراجعه فیزیکی به فروشگاه و خرید از برند شما نیز در این شرایط افزایش می‌یابد.

ویدئو وال تبلیغاتی

هزینه مورد نیاز برای تبلیغات با ویدئو وال

هزینه‌ای که برای تبلیغات با ویدئو وال صرف می‌شود؛ متغیر است و مقدار ثابتی ندارد. این هزینه با توجه به عوامل متعددی تغییر می‌کند. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر روی قیمت ویدئو وال؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد و مساحت

هرچه تعداد ماژول به کار رفته در ساختار ویدئو وال بیشتر باشد؛ به مراتب قیمت تمام شده نیز بالاتر می‌رود. در واقع مساحت نهایی نمایشگر، قیمت آن را مشخص می‌کند.

کیفیت و رزولوشن

هرچه فناوری به کار رفته در ویدئو وال جدیدتر باشد؛ هزینه نهایی نیز بیشتر می‌شود. کیفیت بالاتر صفحه نمایش، تصویری رنگ‌های زنده‌تر و رزولوشن بالاتر را نمایش می‌دهد. تراکم پیکسل بالاتر باعث می‌شود تا از فاصله نزدیک هم تصویر کیفیت خود را حفظ کند.

نرم افزار و سخت افزار جانبی

هزینه تبلیغات با ویدئو وال تنها محدود به اجاره یا خرید آن نمی‌شود. هزینه‌های جانبی مربوط به بخش سخت افزاری و نرم افزاری نیز از عوامل متغیر در مقدار هزینه نهایی به حساب می‌آیند. اشتراک ماهانه یا سالانه نرم افزار‌های مدیریت محتوا، باعث تغییر در قیمت تمام شده تبلیغات می‌شوند. علاوه بر موارد اشاره شده؛ برای طراحی ویدئو و پوستر تبلیغاتی نیز هزینه ای جداگانه صرف می شود.

نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی نمایشگر‌های دیجیتالی که ابعاد بزرگ دارند باید توسط نیروی متخصص انجام شود. بازدیدهای دوره‌ای و هزینه تعمیرات نیز قیمت تمام شده محصول را تغییر می‌دهند.

آینده صنعت تبلیغات در دستان نمایشگر‌های دیجیتال

با پیشرفت روز به روز فناوری، ویدئو وال دیگر یک گزینه لوکس و انحصاری برای برند‌های بزرگ نیست. امروزه این نمایشگر‌ها در سطح شهر خیابان‌های و بزرگراه‌ها دیده می‌شوند. تلویزیون‌های شهری به ترندی جهانی تبدیل شده‌اند که در شهر‌های مختلف ایران نیز می‌توان آن‌ها را دید. ارتباط موثری که این نمایشگر‌ها با مخاطب برقرار می‌کنند؛ باعث ماندگاری بیشتر اسم برند در ذهن مخاطب می‌شود. این فناوری، پلی است بین دنیای فیزیکی و دیجیتال به حساب می‌آید. با کمک این نمایشگر‌ها برندها می‌توانند داستان خود را به شکلی کاملاً جدید و تاثیرگذار روایت کنند. اگر شما هم قصد دارید برند خود را به تعداد بالایی از مخاطبان در مدت زمان کوتاهی معرفی کنید؛ نمایشگرهای دیجیتال انتخاب مناسبی هستند. با مراجعه به وب سایت دیاکو می‌توانید انواع مختلف تلویزیون‌های شهری را مشاهده و خریداری کنید. مشاوران این مجموعه نیز به شما در مراحل خرید و انتخاب محصول یاری می‌رسانند.

 

تیترکوتاه مدیا

سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار