در گفتو گو با مدیر عامل شرکت قطعات و توزیع دانا مطرح شد؛
عرضه کالاهای تقلبی؛ مهمترین چالش صنعت / استقبال بینظیر از نمایشگاه قطعات خودرو ۲۰۲۵
در روز سوم بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو گفتوگویی داشتیم با کاظم عقابی مدیرعامل شرکت «قطعات و توزیع دانا» و از او چگونگی برگزاری نمایشگاه و مشکلات کنونی صنعت را جویا شدیم.
عقابی نخست عمده فعالیت شرکت را تجارت قطعات یدکی خواند و درباره سابقه فعالیت خود گفت: این شرکت ۲۸ سال پیش در تهران تاسیس شده و عمده فعالیت آن قطعات خودروهای سبک و سنگین و تامین آنها از داخل و خارج کشور و پخش آنها است. همچنین ما همزمان با تجارت، کارخانه تولیدی دیسک و صفحه کلاج ماشینهای سواری را در شهر صنعتی ساوه داریم و در حال حاضر صفحه کلاج ماشینهای پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و پراید را تولید میکنیم.

عقابی هدف و چشم انداز آینده این مجموعه را تولید کلاج خودروهای سنگین در کارخانه دانست و ادامه داد: به جرات میتوان گفت کیفیت صفحه کلاج تولیدی ما نسبت به تمام تولیدات داخلی بهتر است و حتی میتوانیم بگوییم با سطح تولیدات ما با مشابه خارجی نیز برابری میکند. این موضوع بازخوردی از نظر مشتریان و مصرفکنندگان قطعات خودرو گروه تولیدی ما است.
وی در ادامه به خبرنگار پایگاه خبری تیتر کوتاه اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه بسیار عالی برگزار شد و با استقبال خوبی مواجه بوده است. همچنین همایشها و نشستهای تخصصی امسال نیز بسیار کاربردی بود؛ چراکه سخنرانان مشکلات تولیدکنندگان صنعت قطعات یدکی را به خوبی مطرح کردند. امیدواریم به واسطه این گونه برنامه ها و گردهماییها، مشکلات صنعت به گوش مسئولان مرتبط برسد تا بتوانند قدم مثبتی در رفع این چالشها بردارند. پنلها و نشستهای تخصصی نمایشگاه امسال نسبت به ادوار گذشته بی نظیر بود.
مدیرعامل شرکت «قطعات و توزیع دانا» با اشاره به نقطه ضعفهای این دوره از نمایشگاه بینالمللی قطعات خودرو گفت: با وجود حضور شرکتهای خارجی صنعت لوازم خودرو در این نمایشگاه، عدم وجود تهویه مناسب در سالنهای نمایشگاه نقطه ضعفی است که به اعتبار این رویداد لطمه میزند. مسئله بهداشت نیز موضوع مهمی است که به آن توجه نشده است.
عقابی در پایان واردات کالاهای تقلبی را به عنوان اصلی ترین چالش صنعت خواند و افزود: تقاضای ما از اتحادیه این است که از ورود کالاهای تقلبی جلوگیری به عمل آورد؛ زیرا این موضوع به ضرر مصرف کننده واقعی تمام میشود چراکه آنها از کیفیت واقعی این محصولات تقلبی اطلاع ندارد. اگر تولیدکنندهای میتواند کالای باکیفیتی تولید کند چرا با تاسیس برندی به تولید آن نمیپردازد و اقدام به واردات کالای تقلبی و بی کیفیت میکند؟ البته ذکر این نکته ضرورری است که در زمینه عرضه محصولات تقلبی اتحادیه قدمهای مثبتی هم برداشته است اما باید برای ممانعت از عرضه این دسته از محصولات برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

نظر شما