مه پاش صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما می‌دانید که تغییرات اقلیمی و شرایط جوی به منظور تعدیل دما و کاهش آلودگی‌های محیطی و تهویه مطلوع به‌صورت طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در محیط‌های تجاری و صنایع مختلف از تجهیزات خاصی برای ایجاد دمای متعادل و افزایش رطوبت محیط استفاده می‌شود.

مه پاش صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما می‌دانید که تغییرات اقلیمی و شرایط جوی به منظور تعدیل دما و کاهش آلودگی‌های محیطی و تهویه مطلوع به‌صورت طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در محیط‌های تجاری و صنایع مختلف از تجهیزات خاصی برای ایجاد دمای متعادل و افزایش رطوبت محیط استفاده می‌شود. مه پاش یکی از این تجهیزات صنعتی است که برای این منظور استفاده می‌شود. سیستم این تجهیز رطوبت‌ساز به گونه‌ای طراحی و تنظیم شده که عملکرد آن در راستای تامین نیازهای کاربری در محیط‌های صنعتی و سایر محیط‌های کاربری، بهینه‌سازی شده است. استفاده از مه پاش در راستای بهینه‌سازی عملکرد ادوات و ماشین‌آلات مختلف صنعتی یک امر ضروری به نظر می‌رسد. با ما همراه باشید تا با بررسی عملکرد این دستگاه رطوبت‌ساز با مزایای استفاده از آن آشنا شوید.

مه-پاش

نحوه عملکرد مه پاش چگونه است؟

این دستگاه رطوبت‌ساز صنعتی از پمپ بسیار قوی تشکیل شده و با کاهش دمای محیط، ضمن ایجاد هوای مطبوع، گرد و غبار محیط را از بین می‌برد. عملکرد این دستگاه به این صورت است که پمپ پرقدرت آن فشار آب را تا حدود ۲۰۰ بار افزایش داده و این فشار نیز جریان در نازل‌ها را افزایش می‌دهد. به این ترتیب آب به‌صورت قطرات بسیار ریز از سوراخ‌های ریز نازل‌ها به بیرون پرتاب می‌شود؛ در نتیجه دمای محیط رو به خنکی رفته و این کاهش دما اجازه نمی‌دهد که ادوات الکتریکی و ماشین‌آلات دچار عیب و نقص فنی شوند. شما می‌توانید از این لوازم مه پاش صنعتی در محیط‌های صنعتی مختلف از جمله: کارخانه‌های تولید چوب، سوله‌های تولید قارچ، کشاورزی، مرغداری، گاوداری و رستوران استفاده کنید.

مزایای استفاده از مه پاش

مزایای استفاده از این رطوبت‌ساز صنعتی در کاربرد آن کاملا مشخص است. این تجهیز از یک یا چند نازل تشکیل شده و به گونه‌ای تنظیم می‌شود که یک منطقه مشخص با اسپری خنک‌کننده این دستگاه پوشش داده می‌شود. این دستگاه قطرات آب را تا اندازه ۵ میکرون با سرعت زیاد پخش می‌کند. به همین خاطر قطرات آب شبیه به غبار یا مه خنک‌کننده به نظر می‌رسد. از مزایای قابل‌توجه این تجهیز صنعتی می‌توان به خنک‌سازی سریع و وسیع، پاک‌کنندگی هوا و تهویه مطبوع در متراژ‌های بالا، عملکرد فوق‌العاده، سیستم بهینه‌سازی شده با دوام، از بین بردن حشرات موذی، از بین بردن ناخالصی‌های موجود در هوا و بوی نامطبوع، قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

استفاده از این رطوبت‌ساز در کاربری‌های مختلف، مزایای ویژه‌ای برای هر یک از آن‌ها دارد. به‌عنوان مثال: استفاده از مه پاش در گاوداری یا مرغداری با ایجاد تعادل دمایی استرس را از دام و طیور دور کرده و بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد یا استفاده از آن در کارگاه‌های پرورش قارچ فضای ایده‌آلی را برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌کند. جذاب‌تر آن است که استفاده از این دستگاه در محیط‌هایی همچون رستوران، سبب ایجاد یک فضای لطیف و محبوب می‌شود.

مه-پاش-صنعتی

انواع مه پاش صنعتی

رطوبت‌ساز صنعتی به‌عنوان یک سیستم سرمایشی در چند نوع مختلف تولید و عرضه می‌شود و برای هر یک از مدل‌های آن نیز کاربردهای خاصی تعریف شده است. از انواع این تجهیز صنعتی می‌توان به رطوبت‌ساز نازلی، رطوبت‌ساز پروانه‌ای و رطوبت‌ساز اولتراسونیک اشاره کرد. مدل نازلی این سیستم برای استفاده در فضاهای روباز مانند: تالار باغ استفاده می‌شود که به راحتی نصب شده و عملکرد کم صدا و بهینه‌ای دارد. تولید مه با این رطوبت‌ساز بدون نشتی و چکه و با کیفیت بالا انجام می‌شود.

در مدل پروانه‌ای این سیستم آب به کمک یک دمنده با دور بالا به قطرات بسیار ریز تبدیل شده و در مکان‌هایی مانند گلخانه، سوله‌های پرورش قارچ، دامداری‌ها و ... پخش می‌شود. تولید مه در رطوبت‌ساز اولتراسانیک کمی پیچیده‌تر است و با استفاده از امواج مافوق صوت انجام می‌شود. این سیستم، عملکرد بسیار حساسی دارد. استفاده از آب املاح‌دار می‌تواند به آن آسیب برساند. از این مهپاش در کارخانه‌ها، محیط‌های صنعتی و کارگاه‌های لوازم چوبی استفاده می‌شود.

راهنمای خرید مه پاش

در خرید این سیستم سرمایشی صنعتی باید به چند نکته مهم توجه کنید تا بتوانید به استفاده بهینه از آن برسید. از این آیتم‌ها که در کیفیت رطوبت‌ساز نیز نقش دارند، می‌توان به نوع پمپ و کیفیت آن، جنس نازل‌ و شیلنگ، کیفیت حسگر، سیستم فیلتراسیون آن، برند تولیدکننده، قیمت دستگاه و فاکتورهایی از این قبیل اشاره کرد. اگر متناسب با ابعاد فضای محیط به رطوبت بیشتری نیاز دارید، باید سیستمی تهیه کنید که از نازل‌های بیشتری تشکیل شده و پمپ پرقدرتی داشته باشد.

یک مهپاش باکیفیت از نازل استیل یا برنج با روکش ضد زنگ تشکیل می‌شود. در کل بهتر است که هنگام خرید این سیستم، برندهای مطرح و شناخته‌شده را انتخاب کنید. باتوجه به اینکه ممکن است راجع‌به نوع رطوبت‌ساز متناسب با نیاز کاربری خود اطلاعات کامل نداشته باشید، بهتر است یک مرجع تخصصی و معتبر را برای خرید پیدا کنید.

تجهیزات-صنعتی

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی مه پاش پرداختیم و کاربرد و مزایای استفاده از رطوبت‌ساز صنعتی را مورد بررسی قرار دادیم. استفاده از این تجهیزات صنعتی به منظور تعدیل دما و کاهش گرد و غبار و آلودگی محیط در کاربری‌های مختلف یک امر ضروری بوده و مزایای بسیاری به همراه دارد. باتوجه به اینکه این تجهیز در مدل‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌شود، بهتر است برای استفاده بهینه و افزایش راندمان رطوبت‌سازهای صنعتی، یک مرجع تخصصی و معتبر را برای خرید آن انتخاب کنید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها