تبادل ایده برای توسعه تجارت منطقه‌ ای در و پنجره

نشست مشترک بازرگانان و هیات تجاری با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار شد.

 تبادل ایده برای توسعه تجارت منطقه‌ ای در و پنجره

در دومین روز از شانزدهمین نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته، نشست مشترکی با حضور بازرگانان، هیات‌ های تجاری و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه در و پنجره برگزار شد.

 در این نشست که در سالن مروارید خلیج فارس نمایشگاه تهران برگزار شد، تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان و بازرگانان از کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

نشست_بازرگانان_نمایشگاه_در_پنجره_۱

طرفین در این نشست به تبادل نظر پیرامون راهکارهای افزایش و توسعه تجارت میان ایران و کشورهای منطقه پرداختند. در این نشست نیازمندی‌ ها و مشکلات هر کشور، ایده‌ ها و راهکارهای جدید برای تبادل مالی، تجارت موفق و مسائل مرتبط با این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 تولیدکنندگان ایرانی در این نشست توانمندی‌ های خود در حوزه صنعت در و پنجره را برای طرفین خارجی تشریح و بر مزیت‌ های خرید از ایران تأکید کردند.

با وجود تأکید بر صرفه اقتصادی خرید از ایران، برخی از حاضران در نشست به عدم پایبندی برخی از مجموعه‌ های ایرانی به تعهدات خود اشاره و عنوان کردند که این موضوع ضربه مهلکی به اعتماد طرفین خارجی و تجارت با این کشورها وارد می‌ کند و می‌ تواند منجر به کاهش تعاملات شود.

کیفیت محصولات ایرانی نیز از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

حاضران در نشست تأکید کردند که تمرکز صرف بر قیمت پایین و رقابت در بازارهای هدف، می‌ تواند به افت کیفیت محصولات ایرانی منجر شود.

مسعود معظمی رئیس ستاد برگزاری این رویداد در گفتگو با خبرنگار تیتر کوتاه با اشاره به روند کنونی، هشدار داد که در صورت عدم توجه به این موضوع، بازارهای بزرگ و مهمی مانند عراق ظرف دو سال آینده از دست ایران خارج خواهند شد.

مسعود_معظمی

این نشست زمینه‌ ای مناسب برای تبادل نظر و یافتن راه‌ حل‌ های مشترک برای توسعه تجارت منطقه‌ ای در و پنجره فراهم کرد. با رفع چالش‌ هایی مانند عدم پایبندی به تعهدات و تمرکز صرف بر قیمت به جای کیفیت، می‌ توان شاهد رونق هر چه بیشتر این صنعت و افزایش سهم ایران در بازارهای منطقه بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر