تیتر کوتاه گزارش می دهد:

۱۰ دلیل مهم برای خرید ژیان + عکس زیرخاکی

فناوری ژیان در زمان خودش بسیار مورد توجه بوده است. تولید این خودرو در ایران از اواخر دهه چهل در شرکت سهامی سیتروئن ایران (سایپا) آغاز شد.

۱۰ دلیل مهم برای خرید ژیان + عکس زیرخاکی

خودرو نوستالژیک ژیان، محصولی محبوب از شرکت سیرتروئن بوده که فرانسوی ها در طول ۱۶ سال، حدود ۹ میلیون دستگاه از آن را در فرانسه و چند کشور دیگر فروختند.

ژیان یا به قول فرانسوی ها Citroën Dyane یک خودروی سوپرمینی/اقتصادی بوده که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ در اروپا تولید و مونتاژ آن در ایران‌، پرتغال، آرژانتین، یوگسلاوی (اسلوونی) و بلژیک انجام می‌شد. ایرانی ها تا اوایل دهه ۷۰ شمسی همچنان طرفدار این خودرو بودند و نگاهی به گذشته نشان می دهد که این محصول یک رقیب جدی برای پیکان جوانان بوده است.

بخاطر استفاده از سیستم تعلیق، ژیان در موانع و دست اندازها تا حد زیادی نرم و راحت بود و از تکانه‌های شدید خودرو در جاده‌های ناهموار خبری نبود. ویژگی منحصر به فردی که البته در پیکان تولیدی آن زمان وجود نداشت.

یک تصویر زیرخاکی از تبلیغات ژیان در ایران نشان می دهد که در دهه های قبل درخواست ها برای خرید این خودرو چقدر بالا و محبوبیت آن بی حد و مرز بوده است. در این طرح چند دلیل مهم برای خرید ژیان به مشتریان داده شده است.

فناوری ژیان در زمان خودش بسیار مورد توجه بوده است. تولید این خودرو در ایران از اواخر دهه چهل در شرکت سهامی سیتروئن ایران ( سایپا ) آغاز شد. ژیان برای سال‌ها در یک مدل و به صورت سواری هاچ بک تولید می‌شد اما پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع مدل ژیان‌های تولیدی افزوده شده و مدل وانت این خودرو با نام "ژیان مهاری" و "ژیان پیکاپ " (وانت اتاق دار) تولید شد.

تیترکوتاه مدیا

پوستر موشن نمایشگاه رنگ و رزین ۱۴۰۴

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ترکمان

    اولین ماشینی که توسن ۲۰ سالگی خریدم ژیان مدل ۵۷ با شماره ۱۸۹ همدان ۱۱ رنگ لاکی .به قیمت بیست هزارو پانصد تومان. دوسال داشتم. بعدش دوباره دو مدل دیگر خریدم کرم رنگ ملایر ۱۱ وآبی رنگ ساری اا خلاصه ماشین هم مثل عشق اول می مونه .الان ماشین ال ۹۰ دارم‌ اما هنوز چشمم دنبال اون ژیان اولی هست.
    درکل من ازاین ماشین راضی هستم. تمام ایران را با ژیان گشتم.

اخبار